Foto: rafapress/Shutterstock
Ripple’s Xpring heeft $750.000 geïnvesteerd in de cryptocurrency wallet-provider BRD. Ripple hoopt met de investering het gebruik van XRP binnen het ecosysteem van BRD te kunnen stimuleren. Dit nieuws maakt Xpring onlangs bekend in een blogpost.
BRD, voorheen Bread, is een cryptocurrency wallet voor smartphones. Xpring richt zich met de investering waarschijnlijk vooral op het grote aantal gebruikers dat de wallet-dienst naar verluidt heeft. Zo’n 2,5 miljoen mensen in 170 landen zouden gebruik maken van BRD’s wallet. In de blogpost legt Xpring uit:
BRD maakt gebruik van de mogelijkheden die cryptocurrencies bieden door consumenten volledige controle te geven over hun eigen geld in hun non-custodial wallet. Dit kan leiden tot nieuwe soorten gedecentraliseerde financiële diensten (DeFi) zoals gedecentraliseerd bankieren, lenen en peer-to-peer-transacties waarvoor geen tussenpersonen nodig zijn en die het beste werken op snelle, betrouwbare en open-source ledgers zoals XRP.
Xpring, de investeringstak van Ripple, doet vaker investeringen in bedrijven. Zo wil het RippleNet verder uitbreiden om zoveel mogelijk bedrijven XRP te laten gebruiken. Daarnaast biedt Ripple een verscheidenheid aan financiële diensten die op de XRP-ledger gebaseerd zijn.
Onlangs kondigde Ripple aan samen te gaan werken met Finastra, een groot Brits fintech-bedrijf. Door de samenwerking kunnen Finastra’s klanten gebruik maken van het internationale RippleNet dat uit meer dan 200 partners bestaat.
Begin oktober werd daarnaast bekend dat Samsung Electronics America de samenwerking aan gaat met RippleNet-lid Finablr. Zij zullen samen een nieuwe functie binnen Samsung Pay gaan ontwikkelen voor snelle internationale transacties. Het is onduidelijk of zij daarvoor XRP (XRP) zullen gaan gebruiken.
Crypto Insider David meldt dat de koers van bitcoin (BTC) zich momenteel op dun ijs begeeft. Lees zijn nieuwste uitgebreide bitcoin (BTC) koers weekanalyse hier!
Wil je op de hoogte blijven van het laatste nieuws? Abonneer je dan op onze push-berichten, Facebook– of Twitter. Meediscussiëren? Meld je dan aan voor ons Telegram kanaal.