Foto: Gennaro Di Rosa/Shutterstock
De Zuid-Koreaanse crypto exchange Upbit trekt zich weinig aan van de koude, donkere en veel te lange bearmarkt die de crypto-industrie momenteel doormaakt. Waar de meeste beurzen momenteel in de bezuinigingsmodus verkeren, kiest Upbit ervoor om de publiciteit op te zoeken met een sponsorovereenkomst met de Italiaanse voetbalclub SSC Napoli.
📣 NEW PARTNER ANNOUNCEMENT
✒️ Upbit is our new Back-of-Shirt Partner
🗞 Read the press release 👉 https://t.co/RI1D92JLE9
환영합니다 Upbit pic.twitter.com/e5cmdpzPLG
— Official SSC Napoli (@en_sscnapoli) January 2, 2023
Zuid-Koreaanse verdediger
Napoli is geen kleine club in Italië, want op dit moment staat het zelfs bovenaan in de Italiaanse competitie. Gedurende het seizoen 2022-2023 is de club zelfs nog ongeslagen in de Serie A. Reden voor de samenwerking is wellicht de Zuid-Koreaanse centrumverdediger Kim Min-Jae, die in het hart van de Napolitaanse verdediging staat.
Kim tekende eind juli voor Napoli, maakte in Augustus zijn debuut en werd in september al de speler van de maand in de Italiaanse competitie. In zijn eerste paar weken bij de club scoorde Kim tweemaal, waarmee hij nu al de op één na meest scorende Zuid-Koreaan in de Italiaanse competitie ooit is.
In landen als Zuid-Korea zijn spelers met de kwaliteiten van Kim schaars. Upbit hoopt van die populariteit te profiteren via een samenwerkingsovereenkomst met Napoli. Nu al komen er wekelijks vele Zuid-Koreanen een kijkje nemen bij de verdediger in Italië.
De nieuwe shirtsponsor
Het logo van Upbit zal op woensdag voor het eerst te zien zijn op het shirt van Napoli, als de ploeg het opneemt tegen Inter Milan. Laatstgenoemde is ook een gigantische club in Italië, wat betekent dat er meteen een mooi affiche op het programma staat voor Upbit en Napoli.
Hoeveel Upbit voor de sponsordeal overmaakt is op dit moment niet bekend, maar het zal gezien de statuur van Napoli geen klein bedrag zijn. Bij dit soort deals moet je echt denken aan miljoenen. Dat is zeer opvallend te noemen, gezien het feit dat de crypto-industrie door een moeilijke periode gaat.
De meeste beursplatformen moeten dan ook mensen ontslaan en zijn nu zeker niet op zoek naar nieuwe sponsordeals. Bij Upbit heeft men de zaakjes duidelijk beter op orde en is er blijkbaar ruimte voor dit soort initiatieven.