Foto: 3rdtimeluckystudio/Shutterstock
De snelgroeiende cryptocurrency exchange FTX.com zal binnenkort wel aan een heel groot publiek tentoongesteld gaan worden. De exchange heeft namelijk een reclameplek bemachtigd tijdens de immens populaire Super Bowl. Volgens de CEO van FTX is er ‘geen groter, en meer mainstream evenement om onze missie te delen.’
De Super Bowl is de finale tussen de kampioenen van de twee professionele American Football-competities in de Verenigde Staten. De finale wordt elke februari gespeeld en wordt haast als nationale feestdag beschouwt. De uitzending trekt soms meer dan 100 miljoen kijkers. Van de 30 meest bekekenen tv-programma’s in de geschiedenis van de VS, bezet de Super Bowl 28 plekken.
En nu maakt crypto zijn intrede in deze grote schijnwerpers. Grote bedrijven als Pepsi, Budweiser en Hyundai zien dit jaar af van hun reclameplek. Hierdoor krijgen meer kleinere merken een kans hun boodschap te delen met het miljoenen publiek. Hoeveel FTX precies heeft neergelegd voor de plek is niet bekend. Maar waarschijnlijk gaat het om meer dan $6 miljoen voor een reclamefilmpje van 30 seconden, oftewel $200.000 per seconde.
Voor FTX CEO Sam Bankman-Fried is er geen beter evenement om zijn merk onder de mensen te brengen. Hij zei tegen Bloomberg:
“Er is geen groter, meer mainstream evenement om zo’n bericht te delen dan de Super Bowl.”
FTX lijkt hiermee steeds verder de VS te veroveren. De exchange ging eerder al de samenwerking aan met American Football-legende Tom Brady. Ook is het de officiële sponsor van de Major League Baseball en kreeg het de naamrechten van het Miami Heat stadion, dat nu de FTX Arena heet. De focus op sport in de VS lijkt niet voor niets te zijn.
Vorige week kwam namelijk tevens het nieuws naar buiten dat FTX weer een succesvolle investeringsronde achter de rug heeft. 69 investeerders legden samen $420,69 miljoen in. Hiermee is FTX nu $25 miljard waard en verovert het bedrijf crypto-land steeds verder!