Foto: Shutterstock/askarim
Onlangs maakte Amerikaanse crypto exchange Coinbase hun laatste kwartaalcijfers bekend. Helaas vielen deze cijfers enigszins tegen en de omzet van Coinbase daalde aanzienlijk in het tweede kwartaal. Volgens de CEO van Coinbase, Brian Armstrong, is de kans groot dat het derde kwartaal opnieuw slecht nieuws in petto heeft voor de crypto exchange.
Coinbase kwartaalcijfers
In het tweede kwartaal van 2022 leed Coinbase een verlies van maar liefst $1,1 miljard, dat meldt Bloomberg. Dat betekent uiteraard ook dat het aandeel van Coinbase (COIN) daalde. Sinds het begin van dit jaar staat dit aandeel zo’n 65% in de min. Dit heeft uiteraard alles te maken met de huidige staat van de crypto markt.
De omzet van Coinbase daalde in het tweede kwartaal naar slechts $808 miljoen. Dat is een daling van zeker 60% ten opzichte van het vorige kwartaal. Daarnaast was de omzet een stuk lager dan analisten hadden voorspeld.
“De huidige neergang kwam snel en heftig,” zei Coinbase in een bericht aan aandeelhouders
Brian Armstrong probeert de gemoederen wel te kalmeren. Volgens hem is een periode zoals we vandaag de dag zien eigenlijk de normaalste zaak van de wereld. Elk kwartaal kunnen de zaken weer totaal omgedraaid zijn, aldus Armstrong. Op de lange termijn zien de fundamentals van Coinbase er volgens Armstrong echter erg goed uit.
“Elk kwartaal kan omhoog of omlaag gaan of zelfs elk jaar. Maar als je het bedrijf over de prijs cycli heen evalueert, vertelt het een veel ander verhaal.”
Meer pijn op komst?
Volgens Armstrong is het een erg realistisch scenario dat het handelsvolume, en dus ook de omzet van Coinbase, verder zal dalen in het derde kwartaal. Coinbase verwacht namelijk dat meer handelaren aan de zijlijn zullen blijven staan tijdens de bearmarkt. Armstrong stelt echter ook dat dit niet de eerste keer is dat Coinbase een dergelijk marktsentiment heeft meegemaakt.
“Het lijkt eng, maar het is nooit zo erg als het lijkt. Het is nooit zo goed als het lijkt. Coinbase is er de afgelopen 10 jaar in geslaagd door zich te blijven richten op een geweldige productuitvoering tijdens neerwaartse markten en de uitgaven goed te beheren.”