Foto: Shutterstock/Marc Bruxelle
Cryptocurrency-exchange Crypto.com zal voortaan groots te zien zijn in de Serie A van de Italiaanse voetbalcompetitie. Het crypto bedrijf heeft een deal gesloten met de Lega Calcio Serie A, de hoogste afdeling in het Italiaanse betaalde voetbal.
🚨 Calling Football Fans 🚨
⚽ https://t.co/vCNztABJoG & @SerieA announce a new, multi-year partnership!
✅ 1st Technology & Innovation Partner of Serie A
📺 Presenting partner of VAR & Goal Line Tech
🥅 New award: Goal of the MonthFull details👇https://t.co/MyZC0dFOkc pic.twitter.com/453G9x32YX
— Crypto.com (@cryptocom) August 19, 2021
Crypto.com kondigt aan dat het bedrijf de eerste “Innovation & Technology Partner” wordt van de enorm populaire Italiaanse voetbalcompetitie. Het meerjarige partnerschap zorgt ervoor dat de bitcoin (BTC) beurs wordt geïntegreerd met alle uitzendmomenten waar “technologie de wedstrijd verbetert.”
Dat betekent dat Crypto.com elke getoond wordt wanneer de zogeheten Virtual Assistent Referee (VAR), oftewel de videoscheidsrechter, wordt ingezet. Dat geldt ook voor het Goal Decision System, oftewel de doellijntechnologie.
Daarnaast wordt de VAR Center in het Italiaanse plaatsje Lissone “co-branded” (gezamenlijk vermerkt) naar de Crypto.com VAR Center. Ook zal Crypto.com voortaan het doelpunt van de maand uit de Serie A presenteren.
“We zijn erg blij en vereerd met deze belangrijke samenwerking met Crypto.com, een toonaangevend cryptocurrency bedrijf dat Lega Serie A heeft gekozen om steeds boeiendere producten te ontwikkelen voor alle fans van het Italiaanse voetbal. De komende maanden zullen we een aantal commerciële en marketinginitiatieven ontwikkelen om onze fanbase uit te breiden.”
Aldus Luigi De Siervo, CEO van Lega Serie A. Er worden geen bedragen omtrent de deal genoemd in het persbericht. Crypto.com was al eerder dit jaar sponsor van de Coppa Italia, de jaarlijkse bekertoernooi. Crypto.com gaf toen een non-fungible token (NFT) collectie uit voor voetbalfans en kondigt vandaag aan dat het meer NFT’s gaat maken.
Crypto.com werd eerder jaar ook al sponsor in de National Hockey League (NHL), de Amerikaanse ijshockey competitie en Ultimate Fighting Championship (UFC), de grootste mixed martial arts (MMA) competitie ter wereld. Ook werd Crypto.com begin dit jaar sponsor van het nieuwe Aston Martin team in de Formule 1. Gisteren sloot PSV Eindhoven nog een deal met Anycoin Direct.