Uit de statistieken van 2018 blijkt dat de op privacy-gerichte webbrowser Brave een sterke groei heeft doorgemaakt. En dat is niet verrassend, gezien het feit dat het project al meerdere grote partnerschappen is aangegaan.
Het op de markt brengen van een nieuwe webbrowser is met competitie van reuzen als Firefox en Chrome zeker geen walk in the park. Toch was 2018, tegen de verwachtingen van velen in, een bijzonder goed jaar voor Brave. Zo gebruiken maandelijks nu meer dan 5,5 miljoen mensen de Brave browser.
En dat succes laat zich verspreid over alle platformen waarop Brave beschikbaar is, zien. De browser is te gebruiken op Android en iOS, maar PC blijft het primaire platform voor Brave. Gebruikers zijn vooral te spreken over de vooruitgang op het gebied van gebruikersprivacy.
Voor steeds meer mensen wordt privacy een issue, met nieuws over surveillerende overheden en datalekken bij grote bedrijven. Het Brave-team lijkt met de ontwikkeling van anti-surveillance oplossingen hier een antwoord op te kunnen geven. Zo integreerde het onlangs de Tor-browser, een andere browser die onmogelijk getrackt kan worden.
Ook de samenwerkingen die het team met andere bedrijven aangaat zijn zeer interessant. Zo zal Brave de standaard browser op de HTC Exodus worden, een van de eerste blockchain-telefoons op de markt. Ook kiest Brave ervoor om andere, veiligere zoekmachines te gebruiken zoals DuckDuckGo.
De browser lijkt dus langzaam maar zeker grip te krijgen, ondanks de sterke competitie in de browser-markt. De groei die het project in 2018 doormaakte lijkt in 2019 door te zetten, met steeds meer nieuwe interessante partnerschappen. Een interessant project om in de gaten te houden dus!
Crypto-baas betaalt $6 miljoen voor banaan en wil die opeten