Foto: Mirror-Images / Shutterstock.com
PUMA heeft een interactieve metaverse ruimte genaamd Black Station gelanceerd om limited edition NFT’s van haar sneakers te showcasen. Het is hun allereerste metaverse ervaring tijdens de New York Fashion Week (NYFW).
Het wordt steeds drukker in de metaverse. Regelmatig zie je crypto nieuws voorbijkomen over de nieuwe technologische ontwikkelingen, games en non-fungible tokens (NFT). Ook sportswear merk PUMA is nu dus actief in de virtuele wereld.
NFT Fashion Week
Black Station, de 3D-metaverse ruimte, zal toekomstige NFT-projecten bevatten en wil de toekomst van PUMA weerspiegelen door consumenten nieuwe mogelijkheden te bieden om via meeslepende online ervaringen in interactie te treden met het merk.
Meet the NFRNO and the FASTROID.
Our exclusive NFTs part of the FUTROGRADE show, coming September 13, during the New York Fashion Week.
Enter the Black Station and discover the full experience: https://t.co/kdXcrAiyg5#PUMANYFW pic.twitter.com/wO0TsljtMS
— PUMA (@PUMA) September 7, 2022
Vanaf 13 september zijn exclusieve NFT’s, die gebruikt worden om limited edition fysieke sneakers in te wisselen, verkrijgbaar als onderdeel van PUMA’s NYFW show: FUTROGRADE. De sneaker NFT’s zijn onderdeel van de collectie die wordt geshowd tijdens New York Fashion Week, die vandaag officieel begonnen is.
“Twintig jaar geleden was Black Station PUMA’s thuisbasis voor onze meest innovatieve ontwerpen op het gebied van mode,” aldus Adam Petrick, PUMA’s chief brand officer.
“Gezien de grenzen die we verleggen op het gebied van productontwerp en digitaal, vonden we het passend om Black Station terug te brengen als een nieuw portaal voor digitale verkenning op het gebied van mode, sportprestaties, onze erfgoedklassiekers en innovatie.”
Shoppen in een virtuele wereld
Ook andere schoenmerken hebben NFT- en metaverse projecten gelanceerd. Nike nam vorig jaar NFT mode-startup RTFKT Studios over en bracht CryptoKicks uit, zijn eigen personaliseerbare reeks metaverse schoenen. Adidas is ook actief geweest, met de lancering van AI-gegenereerde metaverse avatars en een NFT-collectie met BAYC.
Niet alleen sportswear brands als deze zijn actief in de metaverse. Ook luxemerken hebben fysieke items uitgebracht die gekoppeld zijn aan digitale activa, de zogenaamde “phygitals”. In mei van dit jaar bracht het luxemerk Prada NFT’s uit die konden worden ingewisseld voor fysieke items zoals overhemden.
Tommy Hilfiger en Estee Lauder hebben al eerder soortgelijke metaverse ruimtes zoals Black Station ontworpen waar mensen digitale representaties van hun producten van dichtbij kunnen bekijken.