Foto: Tada Images / Shutterstock.com
Rarible, een op Ethereum (ETH) gebaseerde non-fungible token (NFT) marktplaats, heeft op 20 oktober zijn platform upgrade naar Rarible 2 aangekondigd.
Het platform heeft een update uitgebracht voor zijn ecosysteem genaamd Rarible 2. Het platform is getransformeerd in een geaggregeerde NFT marktplaats.
Wat is er veranderd aan Rarible?
De NFT-marktplaats zegt dat het nieuwe aggregatietools introduceert om NFT’s uit de hele Web3-ruimte onder de aandacht te brengen. Dit betekent dat gebruikers Ethereum-gebaseerde digitale activa van Rarible, OpenSea, LooksRare, X2Y2 en Sudoswap kunnen doorzoeken en kopen.
Het platform heeft nog een nieuwe functie gelanceerd. Gebruikers kunnen meerdere NFT’s toevoegen aan een “shopping bag.” Hierdoor kunnen ze meerdere digitale activa in een enkele transactie kopen, waardoor de bijbehorende transactiekosten worden geminimaliseerd.
Rarible introduceerde ook een mechanisme waarin gebruikers hun RARI, het native token van de marktplaats, kunnen vergrendelen om beloningen en incentives te verdienen voor deelname aan het ecosysteem.
“Dit is hoe de markt werkt”, zegt Alexander Salnikov, medeoprichter en chief strategy officer bij Rarible.
“Kopers willen gewoon iets kopen [dat] effectief is met de beste prijs.”
Salnikov zegt dat dit een stap is naar verdere decentralisatie van het platform.
Toename van terugkerende NFT gebruikers
Het idee voor het samenvoegen van NFT’s komt grotendeels voort uit de wens van het bedrijf om meer verzamelobjecten, gebruikers en uiteindelijk liquiditeit naar zijn eigen platform te brengen.
De hoop, zegt hij, is dat Rarible een toename van terugkerende gebruikers zal zien. Dit wil men bereiken door zich met de aggregatie op korte termijn handelaren te richten.
De aggregatie-aanpak is voor Rarible logischer dan voor zijn grotere rivalen. Het is groot genoeg is om de marktplaatsen samen te voegen, terwijl het nog steeds klein genoeg is om een aanzienlijk voordeel te zien van NFT’s die op zijn platform staan.
“We geven gebruikers het beste venster naar de markt, en tegelijkertijd bouwen we een beloning die een draaikolk van liquiditeit naar ons eigen orderboek creëert,” voegt Salnikov toe.
“Het is als het verplaatsen van listings van andere plaatsen naar onze eigen marktplaats.”
De update van Rarible is een poging van het bedrijf om te groeien ondanks tegenwind in de NFT-markt. De geaggregeerde marktplaats brengt liquiditeit binnen, de beloningen zorgen voor “een gamified ervaring”, aldus Salnikov.