Foto: Shutterstock/pio3
Enkele dagen geleden kon je in het NFT nieuws lezen dat Nike de handen ineensloeg met de populaire videogame Fortnite. Met de verwijzing naar .Swoosh, het Web3 platform van Nike, werden fans van non-fungible tokens (NFT’s) al snel lyrisch over de grootse samenwerking. Destijds was er alleen naar buiten gebracht dat op 20 juni een sneakerjacht genaamd ‘Airphoria’ van start zal gaan. Terwijl de geruchtenmolen de afgelopen dagen overuren draaide, is Airphoria inmiddels losgebarsten.
Nike NFT’s voor miljoenen Fortnite fans
Airphoria is een nieuwe Air Max-gerelateerde virtuele wereld die tot en met 27 juni beschikbaar zal zijn op Fortnite. Alle Fortnite spelers die 10 minuten of langer actief zijn op dit eiland zullen de Air Max 1 ’86 Black Bling digitale sneaker ontvangen binnen het spel.
Are you ready to experience Airphoria? Find the never-before-seen #AirMax world in @FortniteGame, and join in the Ultimate Sneakerhunt before it disappears into thin air on 6.27 👟 🌏 pic.twitter.com/I0bMiIGWFW
— Nike (@Nike) June 20, 2023
Bovendien kunnen spelers die hun Epic Games- en Nike-accounts koppelen terwijl Airphoria beschikbaar is, een ‘Account Linking Achievement’ claimen op .SWOOSH. Dit heeft echter geen geldwaarde en kan dus niet worden verhandeld. De bezitters zullen echter wel als eerste toegang krijgen tot toekomstige .SWOOSH virtuele Air Max collecties.
Ook zullen degenen die een account hebben gekoppeld én het ‘Airphoria-pakket’ in Fortnite hebben gekocht in aanmerking komen om een zogenoemde ‘Airphoria-achievement’ te claimen op het NFT platform van Nike.
Volgens Epic Games kunnen virtuele goederen zoals Fortnite-skins en Nike-prestaties door het koppelen van accounts interoperabel zijn.
Tot de teleurstelling van velen uit de NFT community integreert de samenwerking tussen Fortnite en Nike geen NFT’s tot de wereld van Fortnite. Desondanks brengt het mensenmassa aan mensen naar het NFT platform van Nike, dat eind vorig jaar werd gelanceerd. Alleen al in de afgelopen dertig dagen telde Fortnite meer dan 240 miljoen actieve spelers.
Nike .SWOOSH NFT’s
Eind April bracht de sportgigant zijn allereerste NFT collectie uit op .SWOOSH, genaamd ‘Our Force 1’. Ondanks het feit dat de verkoop van de debuutcollectie niet zonder problemen verliep, leverde het een omzet van meer dan 1 miljoen dollar op.
Eerder deze maand kon je tevens lezen dat Nike Virtual Studios, de digitale tak van Nike, en videogame-ontwikkelaar EA Sports een samenwerking aan zijn gegaan om Nike NFT’s naar het gaming-ecosysteem van EA Sports te brengen.