Foto: Miguel Lagoa / Shutterstock.com
De uitgever van de razendpopulaire videospellen Grand Theft Auto (GTA), Take Two Interactive, heeft onlangs tijdens een interview kenbaar gemaakt dat zij een eventuele integratie met de technologie van non-fungible tokens (NFT) absoluut zien zitten. De CEO van het bedrijf, Strauss Zelnick, gaf aan dat NFT’s volledig overeenkomen met de filosofie van het bedrijf.
Take-Two Interactive
In een interview met Nintendo Life liet Zelnick weten dat NFT’s grote kansen bieden voor Take-Two als uitgever. De spellen van het bedrijf zitten over het algemeen al boordevol zogenaamde microtransactions, kleine betalingen die spelers kunnen doen voor bepaalde voordelen binnen een spel, en om die reden is een integratie met NFT’s eigenlijk een logische.
“We zijn er sterk van overtuigd dat NFT’s in de toekomst bij Take-Two’s aanbod kunnen passen”
Wel geeft Zelnick aan dat er ook valkuilen bestaan bij een mogelijke integratie met NFT’s. Vooral het feit dat er op het moment erg veel gespeculeerd wordt met NFT’s is een heikel punt voor Zelnick. Hij wil namelijk voorkomen dat hun klanten geld verliezen met dergelijk speculeren.
“Wij geloven in zeldzame goederen, wij geloven in verzamelobjecten. De zorg die we hebben is dat er speculatie gaande is. […] We willen ervoor zorgen dat consumenten altijd een goede ervaring hebben elke keer dat ze zich bezighouden met onze eigendommen en geld verliezen op een speculatie is geen goede ervaring, dus we gaan wegblijven van speculatie.”
Gaming industrie en NFT’s
Take-Two is niet bepaald het eerste vooraanstaande gaming bedrijf dat kenbaar maakt behoorlijk geïnteresseerd te zijn in NFT technologie. Enkele absolute reuzen binnen de gaming industrie gingen de Grand Theft Auto uitgever al voor.
Onder meer Ubisoft, het grootste gaming bedrijf van Europa, gaf eerder al aan op zoek te zijn naar integratie met NFT’s. De kritiek op deze plannen was reusachtig. Veelal wordt door consumenten gedacht dat een integratie met NFT’s betekent dat zij hoogstwaarschijnlijk meer moeten gaan betalen voor hun spellen.
Desalniettemin lijkt de koers gezet voor de meeste grote gaming bedrijven. De gaming industrie leent zich simpelweg uitstekend voor een integratie met NFT’s en grote bedrijven binnen dit ecosysteem willen de boot niet missen.