Foto: G-Star RAW press release
Maak kennis met neushoorn G-NO. De verzamelbare mascotte van G-Star RAW heeft een upgrade gekregen als een non-fungible token (NFT)-avatar die volledig is gemaakt van digitaal denim. G-NO, die overigens non-binair is en in elk opzicht een rebel is zoals hun naam doet vermoeden, wordt het digitale gezicht van het merk en zal ongetwijfeld de virtuele wereld als een wervelwind veroveren.
Live NFT veiling op Rarible
Er zullen 10 unieke G-NO-avatars beschikbaar zijn, die elk een iconisch moment in de geschiedenis van het G-Star RAW merk belichten. De veiling gaat live op Rarible waarbij elke G-NO begint met een waarde van 0,1 ethereum (ETH). Rarible is een toonaangevende gemeenschapsgerichte multichain NFT-marktplaats die de thuisbasis is van coole inheemse NFT-artiesten en projecten zoals Pak en Women Rise.
“We zijn verheugd om de NFT-ruimte te betreden met een kunstproject dat ons verhaal tot leven brengt. We staan bekend om het verleggen van de grenzen van denim. Door van onze mascotte een stukje digitale denimkunst te maken, kunnen we voldoen aan de honger naar innovatie van ons publiek en kunnen we in de ruimtes zijn waar zij zijn”, aldus Gwenda van Vliet, CMO van G-Star RAW.
Uitgesproken ontwerp
Elke G-NO vertelt een ander merkverhaal en is zorgvuldig vervaardigd met verschillende denimstoffen en de kenmerkende details van G-Star. Verzamelaars zullen de eersten zijn die een stukje G-Star RAW gedigitaliseerd denim en tegelijkertijd een stukje nalatenschap van het merk kunnen bezitten. Kopers krijgen ook een exclusief G-Star RAW-product dat past bij het ontwerp en het specifieke verhaal achter hun gekozen G-NO.
Gemeenschap
Maar dit is niet zomaar weer een merk dat op de NFT-golf springt omwille van de hype. G-Star RAW wil een digitale community bouwen die samen bepaalt wat het merk moet doen op het gebied van web 3. Mensen die ideeën aandragen en betrokken zijn bij de gemeenschap, worden beloond met een gratis NFT-token dat kan worden verzilverd om toegang te krijgen tot voordelen zoals beperkte productreleases, evenementtickets en mogelijk toegang geven tot toekomstige metaverse-events. Wat de virtuele toekomst voor G-Star RAW ook inhoudt, de community beslist.
Deze campagne start op 30 maart. Ontdek het project hier: g-star.com/metaverse