Foto: Puriwat Sereerat/Shutterstock
Amsterdam gaat deze zomer een metaverse festival houden. Het festival heet MET AMS en zal tussen dinsdag 14 juni en vrijdag 17 juni plaatsvinden in en rondom de Gashouder in Amsterdam.
Het evenement wordt georganiseerd om bezoekers kennis te laten maken met allerlei aspecten van de metaverse. Een voorbeeld hiervan is hoe de metaverse en NFT’s (non-fungible tokens) verschillende industrieën beïnvloeden. Industrieën die uiteenlopen van muziek en kunst tot mode en gaming. Daarnaast worden onderwerpen als duurzaamheid, diversiteit en inclusie ook uitvoerig behandeld.
Professionals uit zowel de tech-wereld als andere sectoren kunnen tijdens het metaverse festival tal van events bijwonen. Ook kan men deelnemen aan discussies. Wat dit festival anders maakt dan veel andere crypto, blockchain of metaverse evenementen is dat hier de focus niet uitsluitend op experts en liefhebbers ligt. MET AMS is ook bedoeld om een breder publiek te trekken en te interesseren in de metaverse. Om die reden worden er virtual reality evenementen, zoals concerten, georganiseerd. Het festival zal de metaverse en de technologie waarover je hebt gelezen op een speciale manier tot leven brengen, waardoor dit een van de meest meeslepende conferenties tot nu toe wordt.
MET AMS heeft ook al tal van gastsprekers en artiesten op de planning staan. Een aantal namen die langs gaan komen zijn The Sandbox, Lisa Mayer van Boss Beauties en Stage 11.
Heineken in de metaverse
We blijven nog even bij de metaverse. Vorige week was op Crypto Insiders te lezen dat Heineken een virtuele brouwerij heeft geopend in Decentraland (MANA). De virtuele brouwerij werd gebruikt om een nieuw biertje van Heineken te lanceren: Heineken Silver. Tijdens het bijzondere evenement werd onder andere het bouwproces van de nieuwste creatie van Heineken behandeld. Hoewel Heineken Silver ook gewoon fysiek in de meeste supermarkten te kopen is tegenwoordig, is het volgens de brouwerij ook heel goed mogelijk om virtueel met je vrienden te proosten.