Foto: Shutterstock/kit lau
Adidas, de enorme grootmacht wat betreft sportkleding, is inmiddels geen onbekende in de wereld van non-fungible tokens (NFT’s). Eind 2021 sloeg het de handen ineen met onder andere Bored Ape Yacht Club en introduceerde het zijn eigen NFT collectie genaamd ‘Into The Metaverse’. In april van dit jaar lanceerde het als onderdeel van dit metaverse project zijn ‘ALTS’ NFT’s. Nu is het een samenwerking aangegaan met de prominente NFT artiest FEWOCiOUS om een gloednieuwe NFT collectie uit te brengen die verbonden is aan real-life sneakers.
Adidas sneaker NFT’s
Volgens de website van de lancering is de zogenoemde Adidas Originals x FEWOCiOUS collectie een ‘’harmonistische botsing van perspectieven’’ dat zowel fysieke als digitale producten bevat.
Vanaf 22 juni zullen er 4.500 ‘Trefoil Flower Mint Passes’ beschikbaar zijn op OpenSea om te minten. De uiteindelijke eigenaren hiervan zullen ‘’later in de zomer’’ de exclusieve kans krijgen om deze in te wisselen voor de fysiek gecreëerde Adidas Originals Campus 00-sneaker. Bovendien zal de Trefoil Flower Mint Pass geüpgraded worden naar een digitale tweeling in de vorm van een NFT. Middels een NFC-chip zal het fysieke paar verbonden worden met de bijbehorende NFT.
Het proces van het minten van de Trefoil Flower Mint Pass is onderverdeeld in een pre-sale met drie niveaus, gevolgd door een openbare mint. De verschillende niveaus worden bepaald door specifieke NFT’s in bezit te hebben van eerdere Adidas en FEWOCiOUS lanceringen. Ook kun je als bezitter van een BAYC, Doodles of Rug radio NFT deelnemen aan de pre-sale.
De prijs van de pre-sale ligt op 0,2 ethereum (ETH) of 0,25 ETH, afhankelijk van het niveau. Tegen de huidige ethereum koers ligt de prijs dus op respectievelijk 350 of 435 dollar. Het niveau bepaalt ook op welk tijdstip je de kans krijgt om een Mint Pass te minten.
Vlak nadat het derde niveau toegang heeft gekregen, zal de openbare verkoop van start gaan tegen een prijs van 0,25 ETH.
Adidas en Web3
Met de nieuwe lancering weet Adidas zijn portfolio van NFT’s wederom uit te breiden. September 2021 was het allereerste moment dat de Duitse multinational in contact kwam met de NFT wereld door Bored Ape #8774, die inmiddels bekend staat als Indigo Herz, aan te schaffen.
Sindsdien weet Adidas steeds meer land te veroveren in Web3 middels verschillende NFT initiatieven die de algehele betrokkenheid van de klanten ten goede komt.