Adidas heeft aangekondigd dat ze een met een eigen NFT (non-fungible token) collectie komen. Deze zal ‘Into The Metaverse’ gaan heten en wordt binnenkort gelanceerd. Dit is een vervolg op de eerder aangekondigde samenwerking van Adidas met NFT bedrijven als Bored Ape Yacht Club.
NFT bezitters krijgen voordelen
Adidas is de samenwerking met onder andere Bored Ape Yacht Club aangegaan om de metaverse in te stappen. Een vervolgstap hierop is dus het lanceren van een eigen NFT collectie. De verkoop van de NFT collectie zal beginnen op 17 december, via Adidas’ eigen website, vanaf een bedrag van 0,2 ethereum (ETH). Op moment van schrijven is dat ruim $810.
Er is overigens nog maar weinig bekend over het totale aanbod. Wel is al duidelijk dat bezitters van een Adidas NFT token een aantal voordelen zullen krijgen in de toekomst. Voordelen als exclusieve toegang tot toekomstige merchandise en zowel fysieke producten en diensten. Daarnaast kunnen bezitters beloningen verwachten op een stuk ‘land’ in The Sandbox.
Bored Ape Yacht Club is trouwens niet het enige NFT bedrijf waar Adidas mee in zee is gegaan. Bij de aankondiging van 2 december sprak de multinational van een samenwerking met 3 bedrijven, waaronder ook G Money en Punks Comic. G Money had het volgende te zeggen:
“Ik heb sinds april met hen (Adidas) gesproken om hen te begeleiden in hun strategie, om feedback te geven over ideeën, om ervoor te zorgen dat ze op een echt authentieke manier de (NFT/metaverse) ruimte betreden. En ik denk dat we dat nu zien gebeuren, want Adidas heeft tot nu toe de meest authentieke entree in deze ruimte gemaakt.”
https://twitter.com/adidasoriginals/status/1466443459951271939
Concurrent van Adidas stapt ook in NFT wereld
Nike, de grootste concurrent van Adidas stapt ook in de NFT wereld. Dat kondigde het bedrijf op 13 december aan. Toen werd bekend dat Nike RTFKT heeft overgenomen. Met die overname wil het Amerikaanse sportmerk, net als Adidas, de metaverse en NFT wereld induiken.