Foto: 8th.creator / Shutterstock.com
Gisteren heeft fastfoodgigant McDonald’s zijn eerste stapjes gezet in de metaverse. Ze doen dit met hun eigen metaverse volledig in het thema van de McNugget. De avances ‘into the metaverse’ zijn ter ere van het 40-jarig bestaan van de beroemde chicken McNugget. Hiermee schaart McDonald’s zich achter een grote groep bedrijven die al eerder de eerste stappen in de metaverse zetten.
Maccie omarmt Web3
Eerder betraden bedrijven als Nike, Adidas, Coca Cola en Gucci al de Web3 wereld. Nu de in Hong Kong gelokaliseerde branch van McDonald’s zijn eigen metaverse wereld lanceert, is de fastfoodketen de zoveelste invloedrijke conglomeraat die Web3 omarmt.
Helemaal nieuw is McDonald’s echter niet in de Web3 wereld. In het verleden lanceerde het bedrijf namelijk al diverse NFT’s in de Verenigde Staten en in China. Met de lancering van de McNugget metaverse zet McDonalds dus nu de volgende grote Web3 stap.
McDonalds gebruikt het metaverse project The Sandbox (SAND) voor diens metaverse lancering. The Sandbox is een platform dat gebruikt maakt van Ethereum (ETH) en samen met Decentraland (MANA) wellicht het meest prominente metaverse platform. Het platform geeft gebruikers de mogelijkheid om game-ervaringen te creëren, monetariseren en aan te passen.
Enkel in Hong Kong
Vooralsnog is het metaverse land van McDonald’s enkel beschikbaar voor klanten in Hong Kong. Zo kunnen gebruikers tot 28 augustus spelletjes spelen in de Mac metaverse wereld en zodoende SAND tokens en McDonald’s coupons verzamelen.
De lancering van de digitale kipnuggets wereld in Hong Kong is geen verrassing. Hong Kong is namelijk momenteel misschien wel het meest crypto en Web3 vriendelijke land ter wereld. Sinds begin dit jaar doet de stadsstaat hard zijn best om zich te manifesteren als globale crypto-hub. Zo werden er meerder pro-crypto wetten ingevoerd.
Talloze bedrijven verhuisden al naar Hong Kong om aan de slag te gaan in de lokale crypto en Web3 sector. Eerder deze maand maakte de regering van de Aziatische stadstaat zelfs bekend een Web3 team op te zetten om de adoptie van crypto en Web3 nog meer te versnellen. Met de lancering van McDonald’s lijkt dit plan dus al snel zijn vruchten af te werpen.