Social media gigant Facebook kondigde gisteren aan dat het haar advertentiebeleid voor cryptocurrency– en blockchain-bedrijven gaat versoepelen. Het huidige beleid, wat een complete ban van advertenties inhoudt, zal worden aangepast in aanloop naar de ontwikkeling en lancering van Facebooks eigen stablecoin.
In een officiële blog post van Facebook staat het volgende bericht:
We hebben geluisterd naar feedback en de effectiviteit van ons beleid beoordeeld. We vereisen nog steeds een aanmelding en beoordeling van advertenties als het gaat om de promotie van cryptocurrency. Echter, deze beoordeling zal niet meer van kracht zijn voor advertenties die gaan over blockchain-technologie, nieuws, educatie en events aangaande cryptocurrency.
Bedrijven en projecten die geheel niet in aanmerking komen voor het adverteren zijn cryptocurrency exchanges en ICO-projecten.
Het verbod van Facebook op advertenties stamt uit januari 2018 en de beweegreden was dat het bedrijf haar gebruikers in bescherming wilde nemen. In juni van dat jaar introduceerde Facebook een beoordelingsprocedure.
Bovenstaand nieuws valt samen met het nieuws omtrent de inspanningen van Facebook voor een eigen stablecoin, die naar verluidt gekoppeld is aan de Amerikaanse dollar.
https://twitter.com/goFaast/status/1126212197569503233
Analisten verwachten dat de introductie van Facebooks stablecoin weinig competitie zal opleveren voor bitcoin (BTC). Sterker nog, de verwachting is dat meer mensen via de stablecoin in contact zullen komen met decentrale technologie en daardoor bitcoin en andere cryptocurrencies.
Heb je de wekelijkse bitcoin (BTC) koersanalyse van onze analist David maandag gemist? Klik dan hier om deze alsnog te lezen!
Wil je op de hoogte blijven van het laatste nieuws? Abonneer je dan op onze push-berichten, Facebook– of Twitter. Meediscussiëren? Meld je dan aan voor ons Telegram kanaal.