Rico Engelbarts
2 min. leestijd

Facebook heft verbod op crypto-advertenties op, handhaaft verbod op ICO’s

facebook_heft_vverod_op_crypto_advertenties_op_handhaaft_verbod_op_ICO

Facebook heeft haar policies zodanig aangepast dat advertenties voor cryptocurrencies opnieuw mogelijk zijn, maar houdt het verbod op de promotie van initial coin offerings (ICO’s) in stand. Dat valt te lezen in een aankondiging die op 26 juni gepubliceerd is.
De aankondiging zegt dat het bedrijf de beste manier heeft onderzocht om haar algemene verbod op cryptocurrency-gerelateerde advertenties “de afgelopen maanden” te verfijnen om “bepaalde advertenties toe te staan en er tegelijkertijd aan te werken om ervoor te zorgen dat ze veilig staan”.
In het herziene “verboden producten- en diensten-beleid” van Facebook staat nu:

Vanaf 26 juni zullen we advertenties toestaan die cryptocurrency en gerelateerde inhoud promoten van vooraf goedgekeurde adverteerders. We blijven echter bij het verbod op advertenties die binaire opties en initial coin offerings promoten.

Het onlangs bijgewerkte beleid vereist dat adverteerders die advertenties voor cryptocurrency-producten en -services willen weergeven, een aanvraag indienen zodat Facebook kan beoordelen of de advertenties in aanmerking komen. Aanvragers krijgen de opdracht om “alle door hen verkregen licenties, ongeacht of ze worden verhandeld op een openbare exchange, en andere relevante openbare achtergrond over hun bedrijf, bij te voegen.
Met deze beperkingen geeft Facebook toe dat “niet iedereen die wil adverteren in staat zal zijn om dat te doen”. Het bedrijf zegt naar feedback te zullen luisteren en “indien nodig” haar beleid in de loop der tijd te herzien. Het verklaart ook dat het de technologie die ten grondslag ligt aan cryptocurrencies blijft “bestuderen” terwijl het haar beleid blijft ontwikkelen.
Facebook introduceerde haar verbod in januari 2018, waarbij werd gezegd dat het bedoeld was om “advertenties te voorkomen die financiële producten of services promoten die vaak geassocieerd worden met misleidende of bedrieglijke promotie-praktijken.
Destijds benadrukte Facebook dat het aanvankelijke beleid “opzettelijk breed” was om het bedrijf de tijd te geven om maatregelen aan te scherpen om gewetenloze promotors op te sporen en te voorkomen.

Deel dit artikel
Rico Engelbarts

Head of Partnerships Rico kwam in 2013 in aanraking met Bitcoin. Een vriend van hem vertelde hem toentertijd met veel enthousiasme over het decentrale aspect van Bitcoin; een concept wat Rico’s interesse niet meteen wekte.

Net binnen
Trending
Amerikaanse overheid is een van ‘s werelds grootste bitcoin-bezitters
IJskoude economische data uit Amerika zorgt voor schok
€22 miljard aan bitcoin aankopen mogelijk door Amerikaanse staten
Amerikaanse centrale bank doet schokkende onthulling
Cryptomunt Pi komt eraan: wat kunnen Nederlanders doen?
Cryptomunt Pi komt eraan: wat kunnen Nederlanders doen?
Ethereum koers vecht om grens bij €2.600 na 25% crash
Hierdoor dreigt op de grootste crash ooit in de financiële markten
gta-6-rockstar-crypto-gaming
GTA 6 officieel bevestigd: wordt dit gaming's crypto moment?
Advertentie

Trending Nieuws nieuws

Elke week €10 aan BNB kopen sinds 2023: het verrassende resultaat
Nieuwe schenkingsregels 2025: zoveel mag je belastingvrij aan je kinderen geven
Belastingdienst verhoogt drempel voor sparen
Belastingdienst verhoogt vrijstelling: belastingvrij sparen in 2025
Update: Man die 8000 bitcoin weggooide wil 450 miljoen van overheid
€650 miljoen bitcoin-zoektocht op vuilnisbelt komt eindelijk ten einde
Advertentie
Een cadeau van onze partners: start met een voorsprong 🎁

Zet je eerste stappen in crypto met meer kennis én een extraatje. Ontvang exclusieve bonussen en kortingen van onze partners.

crypto-insiders-icon