Foto: Westlight / Shutterstock.com
De koers van vrijwel elke cryptocurrency staat diep onder water, maar volgens de CEO de Bitfury Group, Brian Brooks, maakt dat helemaal niet zoveel uit. Volgens hem zijn de koersen van de meeste cryptocurrencies helemaal niet relevant. Om die reden zouden investeerders zich, net als hemzelf, weinig zorgen moeten maken.
Crypto zijn geen valuta
Brooks deed enkele noemenswaardige uitspraken over de huidige staat van de wereld van cryptocurrencies tijdens een evenement in Aspen, dat meldt CNBC. Een van de hoofdzaken waar hij het over had is het feit dat cryptocurrencies volgens hem niet gezien moeten worden als valuta. Volgens hem is het onzin om te verwachten dat cryptocurrencies de Amerikaanse dollar, of de euro, zullen vervangen.
“Het grootste punt waar ik altijd op probeer te focussen is dat cryptocurrencies echt niet over valuta gaan. En het grootste misverstand van deze hele discussie is de overtuiging dat als crypto het niet geweldig doet om de Amerikaanse dollar te vervangen, dat crypto dan faalt in zijn missie.”
In plaats daarvan zouden mensen moeten kijken naar cryptocurrencies als een manier om het gecentraliseerde bankensysteem te vervangen. Netwerken en gebruikers zullen op die manier de macht krijgen over betaal netwerken, in plaats van bijvoorbeeld de CEO van een grote bank.
“De crypto-activa die prijzen hebben zijn meer als internet aandelen. Het is meer alsof je op Google wedt als je denkt dat er veel internetverkeer zal zijn en je short Google als je denkt dat mensen terug zullen gaan naar het postkantoor, toch?”
De prijs van cryptocurrencies is niet belangrijk
Brooks gelooft dat de adoptie van cryptocurrencies in de toekomst enkel zal toenemen. Om die reden is het voor hem totaal niet relevant wat de koersen op dit moment doen.
“Maar het is niet zo dat Ethereum of Ripple of iets anders probeert de Amerikaanse dollar te vervangen. Het probeert een systeem van waardeoverdracht te vervangen, en daar zullen we het nog veel meer over hebben. Dus voor mij zijn de prijzen niet zo relevant, net zo min als de volatiliteit van Google dat is, en in de begindagen van Google was dat super volatiel.”