Foto: Shutterstock/Chay_Tee
Bitcoin (BTC) en andere cryptocurrencies worden door steeds meer partijen geaccepteerd als betaalmiddel. Nu is het de bekende kledingmerk Ralph Lauren die heeft aangekondigd dat het crypto gaat accepteren in een nieuwe winkel in Miami. Dit zal dan ook de eerste winkel van het kledingmerk zijn waar crypto-betalingen mogelijk zullen zijn.
Introducing our new #RLMiami store, the first Ralph Lauren store to accept cryptocurrency as a form of payment.
In partnership with @BitPay, customers can make purchases with different cryptocurrencies including #Bitcoin, #Ethereum and #MATIC by @0xPolygonLabs and more. pic.twitter.com/YUHhsDRexB
— Ralph Lauren (@RalphLauren) April 4, 2023
Betalen met BTC, ETH of DOGE
Om de betalingen met digitale activa mogelijk te maken, heeft het eerder al de handen ineengeslagen met crypto-betalingsprovider BitPay. Klanten kunnen alle onderscheidende stijlen van het merk rechtstreeks uit hun favoriete wallet betalen. Restituties worden ook verstrekt in dezelfde cryptocurrency die voor de aankoop is gebruikt.
Naast bitcoin kunnen klanten ook betalen met onder andere ethereum (ETH), Polygon (MATIC), dogecoin (DOGE) en Shiba Inu (SHIB).
Miami loopt al een tijd voorop bij de adoptie van Bitcoin, met de Bitcoin 2021-conferentie in Miami, Bitcoin 2022 in Miami Beach en dit jaar zal het wederom terugkeren naar Miami beach. Miami werd ook genoemd als een van de vijf beste Amerikaanse steden voor enthousiastelingen van Bitcoin, daarbij verwijzend naar de evenementen en de dagelijkse gebruiksmogelijkheden voor Bitcoin, waar Ralp lauren nu aan bij gaat dragen.
Ralp Lauren komt met eigen een eigen NFT collectie
De nieuwe winkel in Miami zal tevens onderdeel zijn van een grotere stap in de Web3 wereld. Het werkt namelijk ook samen met de Web3 community Poolsuite om een non-fungible token (NFT) uit te brengen dat gegeven zal worden aan bestaande holders van de Poolsuite NFT membership collectie. Leden zullen exclusieve toegang krijgen tot een ‘’speciaal evenement’’ en kunnen hun ‘’Leisurist’’-avatars bijwerken met digitale wearables van Ralph lauren.
Het merk zou eind april een meeslepende driedaagse ervaring op de planning hebben staan op een privélandgoed in Noord-Miami, samen met de opening van de winkel.
De chief innovation and branding officer van Ralp lauren, David Lauren, zei het volgende over de verkenning van Web3 in een interview met WWD:
‘’Deze winkel zal voor ons als merk een kans zijn om belangrijke inzichten te verzamelen terwijl we de ruimte blijven verkennen. We bevinden ons in de vroege stadia van onze road map, maar we zien een opwindende kans in het verschiet met betrekking tot digitale goederen en virtuele ervaringen om voort te bouwen op onze eerdere contactpunten in de metaverse.’’