Foto: denys999 / Shutterstock.com
De vice-president van MasterCard, Harold Bossé, heeft onlangs tijdens een blockchain webinar aangegeven dat hij nog steeds volledig overtuigd is van de potentie van de crypto industrie. Hij blijft bullish over het idee dat er in de toekomst ware massa-adoptie van crypto, zoals bitcoin (BTC), en blockchain technologie zal plaatsvinden bij bedrijven over de hele wereld.
Crypto massa-adoptie
Volgens Bossé zijn er ondertussen al miljoenen mensen wereldwijd die op regelmatige basis gebruik maken van de crypto industrie om bijvoorbeeld geldzendingen te doen. Dit zijn volgens Bossé nog vooral pioniers van een nieuwe en opkomende industrie. In de toekomst zal het gebruik van crypto echter veel verder verspreid raken.
“Het zijn early adopters en new adopters, maar we zijn ondertussen overgeschakeld naar massamarkten, en dat zal een zeer belangrijk aspect zijn voor financiële instellingen om zich in de ruimte te bewegen.”
Voordat we kunnen spreken van massa-adoptie zullen er eerst wel nog een aantal grote obstakels overwonnen moeten worden, aldus Bossé. Volgens hem is bijvoorbeeld de grote onzekerheid wat betreft regelgeving van de crypto industrie een doorn in het oog voor organisaties en bedrijven die enigszins twijfelen om in zee te gaan met blockchain technologie.
Daarnaast is het hogere management van de meeste bedrijven op dit moment nog totaal niet op de hoogte van wat crypto technologie precies kan bieden. Mochten deze problemen echter op den duur worden opgelost, en Bossé is hier heilig van overtuigd, dan zal er een fase van massa-adoptie van start gaan.
Crypto en het internet
Bossé vergelijkt daarom de huidige staat van de crypto industrie met de vroege dagen van het internet. Ook in het begin van het internet was lang niet iedereen ineens overtuigd van deze nieuwe technologie.
“Denk aan de komst van het internet; niemand dacht eraan dat Amazon zelfs maar een concept kon zijn – je hebt het internet nodig om Amazon te laten werken. We zitten nu in dezelfde situatie: Hoe transformeren we het leven van mensen en gaan we in op demografieën of groepen mensen die niet echt eerst aan blockchain denken, maar aan hun zakelijke problemen?”