Met bitcoin (BTC) stevig boven de psychologische grens van $10.000 lijkt de interesse in de cryptocurrency weer flink te zijn toegenomen. Google Trends laat zien dat de interesse inderdaad is toegenomen, maar dat het nog niets is vergeleken met de interesse tijdens de vorige bullrun van bitcoin.
Tijdens de bullrun in 2017 deden een grote hoeveelheid mainstream-media verslag van bitcoin. Daardoor ontstond er vooral vanuit de hoek van retail-investeerders grote interesse. Dit dreef de prijs uiteindelijk omhoog naar de all-time high (ATH) van $20.000.
Nu bitcoin in zes maanden tijd van ongeveer $3.150 naar $10.900 is gestegen, blijft de interesse volgens Google Trends echter nog achter. Het aantal keren dat mensen met ‘bitcoin’ op Google zochten is op dit moment namelijk 88% lager dan tijdens de periode toen bitcoin zijn ATH vestigde.
Het grootste verschil tussen nu en toen is dat mainstream-media op dit moment weinig berichten over de huidige koersstijgingen. Volgens Grayscale Investments is de huidige stijging dan ook het gevolg van institutionele beleggers die de markt betreden:
Institutionele beleggers omvatten het grootste percentage van de totale vraag naar Grayscale-producten in het eerste kwartaal (73%). Dit was ook consistent met hun aandeel in de instroom over de volgende twaalf maanden (73%). Zoals we in eerdere rapporten hebben vermeld, kunnen veel institutionele beleggers de huidige dip beschouwen als een aantrekkelijk instappunt om hun posities in digitale activa te vergroten,
Volgens bitcoin bull en mede-oprichter van Fundstrat Tom Lee zou de Fear-of-Missing-Out (FOMO) boven de $10.000 los gaan barsten. De magnitude ervan is echter nog klein in vergelijking met 2017. Wel is de interesse volgens Google Trends sinds het begin van 2019 verdubbeld. Mogelijk zal dit effect duidelijker worden zodra de koers verder stijgt.
Heb je de laatste wekelijkse bitcoin (BTC) koersanalyse van David gemist? Lees deze dan alsnog door hier te klikken!
Wil je op de hoogte blijven van het laatste nieuws? Abonneer je dan op onze push-berichten, Facebook– of Twitter. Meediscussiëren? Meld je dan aan voor ons Telegram kanaal.