Cryptocurrencies zijn de afgelopen jaren een enorm goede investering gebleken; er is geen activaklasse die beter heeft gepresteerd dan crypto. Maar dat is niet eens de grootste kracht van de nieuwe activaklasse; je kan er ook waarde mee versturen! Dat is exact wat de horeca nu ook heeft ontdekt. FIVE Hotels and Resorts maakt er nu handig gebruik van.
Hotelketen zet in op cryptocurrency
De hotelketen kondigt aan dat het cryptocurrencies gaat accepteren als betaalmiddel. Om precies te zijn, kun je bitcoin (BTC) en ethereum (ETH) gebruiken om te betalen voor je verblijf. Voor nu kan dat in FIVE’s hotel in Zurich, Zwitserland. Deze locatie biedt 87 luxueuze suites, 7 eigen restaurants en andere uitgaansgelegenheden.
Digital first werpt zijn vruchten af
De hotelketen legt uit dat meer dan 60% van al zijn gasten direct via de website of via speciale reservatieteams boekt. Het heeft ook een duidelijk online aanwezigheid, met meer dan 700.000 volgers op sociale media. De meeste bedrijven in de hoerca scoren slechts een 1,7 uit 4 op Google’s Digital Maturity Score – een graadmeter voor de online aanwezigheid van bedrijven. FIVE haalde hier een 3,7 uit 4 op.
FIVE CEO Aloki Batra verklaart aan Crypto Insiders:
In een nieuw digitaal hoofdstuk en met cryptocurrencies op de voorgrond van de fintech-industrie, heeft FIVE besloten om betalingen met crypto te omarmen voor boekingen, om precies te zijn bitcoin en ethereum. Meer dan 78% van alle gasten in FIVE-hotels is onder de 35 jaar oud. Wereldwijd investeert 60% van deze leeftijdsgroep in cryptovaluta. Het omarmen van crypto is voor FIVE daarom een logische stap en een uitbreiding van FIVE’s DNA. De crypto-adoptie in Zurich is enorm. FIVE’s eerste internationale locatie in Europa is daarom de ideale plek van vertier voor crypto-savvy mensen.
Het bedrijf plukt nu de vruchten van zijn online aanwezigheid. In 2021 nam het aantal directe boekingen toe met 64%, en de omzet steeg met 95% ten opzichte van 2020. De beslissing om cryptovaluta te accepteren zal hier ongetwijfeld positief aan bijdragen, verwacht de hotelketen. Doorgaans zijn de hotels voor meer dan 95% volgeboekt.