Foto: ThomasAFink/Shutterstock
Al 229 mensen en bedrijven hebben de Lightning Torch, een soort digitale olympische vlam, in handen gehad. Nu heeft het grote Fidelity Digital, onderdeel van Fidelity Investments, de vlam in handen. Het is hiermee de eerste institutie die de Torch aanneemt.
De Lightning Torch is een initiatief om meer aandacht voor het Lightning-netwerk te genereren. Daarnaast wordt met het initiatief gedemonstreerd hoe goed en snel het Lightning netwerk, dat op de blockchain van Bitcoin draait, werkt.
Het Lightning-netwerk is een oplossing voor de schalingsproblemen van het Bitcoin-netwerk. Twee personen kunnen via het netwerk vrijwel direct transacties naar elkaar verzenden. Zogenaamde multi-signature wallets kunnen tegoeden over en weer verzenden zonder dat de transacties meteen vastgelegd hoeven worden op de mainchain. Pas nadat de connectie tussen de twee wallets gesloten wordt, worden de transacties geregistreerd op de mainchain.
Elke keer wanneer een nieuw iemand de Lightning Torch aanpakt moet hij of zij 10.000 satoshis (ongeveer $0,34) aan het bedrag toevoegen. Door de nu 229 deelnemers is de Torch nu zo’n $142 waard, waarmee het initiatief dus een groot succes genoemd mag worden.
Voor Fidelity Digital hadden onder anderen Changpeng Zhao (CEO van Binance) en Justin Sun (CEO van TRON), de Torch in handen. De deelnemers proberen naar verluidt Elon Musk ook mee te laten doen aan het initiatief, maar die heeft op dit moment nog niet gereageerd.
Dat Fidelity de Torch besloot aan te pakken is niet geheel onverwachts. Het bedrijf overweegt namelijk al langere tijd om cryptocurrency-trading aan te bieden aan haar 27 miljoen klanten. Het bedrijf is van plan “een full-service enterprise-platform voor digitale assets te ontwikkelen,” nadat steeds meer klanten interesse begonnen te tonen in de nieuwe markt.
Alle ogen zijn nu op Elon Musk gericht. Gaat hij de Lightning Torch van Fidelity Digital overnemen? We gaan het zien!