Sinds een halfjaar accepteert de Amerikaanse telecomgigant AT&T bitcoins (BTC) als betaaloptie. Meer dan 150 miljoen klanten van de telecomprovider kunnen hun rekeningen via de website of mobiele app van AT&T betalen met BTC. In een interview met CCN gaat Sonny Singh, Chief Commercial Officer bij BitPay, in op hoe AT&T bitcoin precies toevoegde als betaalmethode.
Het is opvallend dat het de grote bedrijven zijn die innovatiever omgaan met bitcoin en cryptocurrencies in het algemeen. Dit terwijl je zou denken dat het juist de jongere, kleinere bedrijven zijn die nieuwe technieken eerder implementeren. Maar volgens Singh zijn het de “grote bedrijven die innovatiever zijn dan kleinere bedrijven. Hij verklaarde verder:
De kleinere bedrijven zijn nieuw in de betalingsruimte. Ze begrijpen niet hoe het werkt, en ze zijn gewoon zo druk bezig met hun road map. Ze zien niet dat door bitcoin toe te voegen, ze hun inkomsten elke maand een paar procentpunten zullen verhogen.
AT&T besloot bitcoin toe te voegen nadat er steeds meer vraag kwam naar bitcoin als betaaloptie. Het toevoegen van een extra betaalmethode is echter niet iets wat van op de een op de andere dag geregeld is, aldus Singh:
Het juridische team kijkt ernaar. Ze kijken naar overheidsregulering en zien dat je met bitcoin mag betalen. Dan komt het finance- en belastingteam erbij. Ze vragen: ‘Wat voor invloed heeft dat op onze belastingen? Moeten we bitcoin beheren? Moet finance dit anders opgeven dan een creditcardtransactie?
Uiteindelijk moet de CEO het besluit ondertekenen waarna de media wordt ingelicht. En dat is volgens Singh iets wat AT&T enigszins onderschat heeft. Zo stelt Singh:
Ze dachten dat ze een verklaring zouden publiceren en dat dat het zou zijn. Ze zijn verrast door alle aandacht die ze krijgen. Voor hun is het gewoon een extra betaalmogelijkheid, zoals het toevoegen van Apple Pay of Google Pay.
Het feit dat een Fortune 500-bedrijf zoals AT&T nu bitcoins accepteert is bijzonder positief voor de algehele adoptie van cryptocurrency. Daarnaast zal het andere grote bedrijven helpen hetzelfde te doen aangezien zij nu makkelijker over te halen zijn. “AT&T helpt merken in de Verenigde Staten sneller bitcoins te accepteren, dat is wat het belangrijkste is”, aldus Singh.
Heb je maandag de wekelijkse bitcoin (BTC) koersanalyse van Crypto Insider David gemist? Klik hier om deze alsnog te lezen!
Wil je op de hoogte blijven van het laatste nieuws? Abonneer je dan op onze push-berichten, Facebook– of Twitter. Meediscussiëren? Meld je dan aan voor ons Telegram kanaal.