Foto: Shutterstock/Vladimir Golovanov
De nieuwe, opkomende crypto-industrie lijkt vooral de interesse te wekken bij de jongere generaties. Echter concludeert een nieuw onderzoek dat de zogenoemde boomers betere crypto investeerders zouden zijn dan mensen uit de jongere generaties.
Populariteit crypto bij jongere generaties
Eerder kon je in het Bitcoin nieuws lezen dat onderzoek had aangetoond dat de vraag naar cryptocurrencies als onderdeel van een pensioenplan veel hoger is bij de jongere generaties (generatie Z en de millenials) dan bij de oudere generaties (generatie X en de boomers).
Mensen uit generatie Z zijn op het moment tussen de 7 en 21 jaar oud en de millenials zijn tussen de 37 en 51 jaar oud. Aan de andere kant horen de mensen tussen de 52 en 66 jaar oud bij de generatie X en de mensen tussen de 67 en 83 jaar oud behoren tot de boomers.
Een ander onderzoek liet ook zien dat digitale valuta het meest populair is bij de millenials: 15% van de Amerikanen behorend tot deze generatie zou namelijk investeren in de nieuwe activaklasse.
Boomers zijn betere crypto investeerders
Volgens een nieuw rapport van Bybit en consumentenonderzoekbedrijf Toluna zouden boomers significant meer onderzoek doen naar cryptovaluta voordat ze hun geld erin gaan stoppen. Het rapport zegt dat 34% van de boomers ‘’een paar dagen’’ besteedt aan onderzoek voor een project alvorens te investeren – 50% meer dan de andere generaties. Nog zorgwekkender: 64% van de Noord-Amerikaanse investeerders besteedt minder dan twee uur of doet helemaal niet onderzoek naar een bepaald cryptoproject.
Boomers zijn ook meer geneigd om hun onderzoek te richten op technische factoren zoals tokenomics, omzet en concurrentielandschap. Vergelijk dit met de jongere generaties die meer geneigd zijn om naar reputatie-elementen, zoals een charismatische oprichter en de looks van de website, te kijken.
Boomers kunnen dan wel dik in de minderheid zijn als het aankomt op het investeren in de wereld van crypto, maar ze zullen naar alle waarschijnlijkheid wel beter presteren dan de jongere generaties.