Cryptobeheerplatform BlockFi heeft al meerdere malen het investeringsgedrag onder Amerikaanse vrouwen onderzocht. In ´Women x Crypto´ kijken ze naar de attitude- en investeringsveranderingen van vrouwen ten aanzien van cryptocurrencies. Vandaag is er een nieuw blog verschenen die betrekking heeft op het meest recente onderzoek van ´Women x Crypto´. Eerdere onderzoeken hiervan vonden plaats in maart 2022 en in september 2021.
Crypto als eerste investering
Het meest recente onderzoek liet zien dat één op de tien Amerikaanse vrouwen kiest voor crypto als hun eerste investering. Opvallend is dat het percentage dat voor aandelen als eerste investering kiest slechts 3 procentpunten hoger is. 25% van de vrouwen hebben tot het moment van het onderzoek nergens hun geld in geïnvesteerd. Wanneer de verschillende generaties met elkaar worden vergeleken, is het duidelijk te zien dat de ‘millennials’ (geboren tussen 1980 en 1995) het meest kiezen voor cryptovaluta als hun eerste investering. 17% van de millennials kiest hier namelijk voor. 11% van de ‘generatie Z’ (geboren tussen 1996 en 2010) kiest er voor als eerst te gaan investeren in crypto in plaats van een andere activa. Van de ‘generatie X’ (geboren tussen 1960 en 1980) kiest in totaal 7% ervoor om crypto als hun eerste investering te gebruiken.
Het grootste gedeelte van de Amerikaanse vrouwen geeft aan dat ze weleens van crypto hebben gehoord. 81% geeft aan dat ze crypto nog steeds erg verwarrend vinden en 77% van de vrouwen zien cryptocurrencies als een riskante investering.
Interesse ondanks bear markt
Ondanks de berenmarkt waar we op dit moment in verkeren, is de interesse voor crypto onder de Amerikaanse vrouwen niet significant gedaald sinds het vorige onderzoek van BlockFi.. Meer dan één op de vijf vrouwen (22%) is nog steeds van plan om crypto te kopen in het volgende jaar. In het onderzoek van september 2021 was dit percentage 28%. Ondanks de sterke prijsdalingen is de interesse om crypto te gaan kopen onder de Amerikaanse vrouwen dus niet sterk verminderd. 20% van de generatie Z ziet bitcoin (BTC) nog steeds als de beste investering voor de lange termijn. Bij de (oudere) generatie X is dit percentage slechts 10%.
Flori Marquez, oprichter en Chief Operating Officer van BlockFi, zegt het volgende hierover:
”Het cryptolandschap en het aantal spelers ziet er totaal anders uit dan zes maanden geleden bij het laatste onderzoek. Ondanks dat blijft het vertrouwen in de cryptomarkten en het potentieel ervan als investeringsstrategie voor de lange termijn bestaan. Deze veerkracht is veelbelovend.”