Sociale media is niets zonder de juiste mensen die het platform steunen — je netwerkeffect moet immers ergens beginnen. AIOW wil het begrip sociale media flink omgooien, de juiste hulp kan het bedrijf dus wel gebruiken. Vandaag heeft het piepjonge bedrijf aangekondigd dat het niemand minder dan Charly Luske als ambassadeur in het team heeft opgenomen.
Het eerste lid van het sociale netwerk is meteen een BN’er. Luske is zanger, acteur, stemacteur en presentator. Tijdens The Voice of Holland in 2011 wist hij alle vier de stoelen in recordtijd om te laten draaien, dat grapje heeft inmiddels al bijna 84 miljoen kijkers getrokken op YouTube. Zo’n goede stem kan AIOW dus wel gebruiken.
Als ambassadeur zal Charly onder andere een actieve rol spelen op het sociale mediaplatform door exclusieve content te maken voor zijn volgers. Momenteel toert Charly door Nederland met de Story of Robbie Williams-show en knokt hij voor Boxing Influencers, genoeg stof voor een volle AIOW-pagina dus.
Hij verklaart de identificatieplicht op het platform erg prettig te vinden. Dit moet de aanwezigheid van trollen drastisch verminderen, je zult dus met elkaar kunnen communiceren zoals je dat ook gewend bent van contact ‘in het echt’. De harde eis zorgt ervoor dat mensen elkaar met respect blijven behandelen, iets wat we tegenwoordig duidelijk wel kunnen gebruiken.
Ook fijn is dat de data die jijzelf genereert ook daadwerkelijk van jou is en niet verkocht wordt — je hoeft dus niet akkoord te gaan met de opmerkelijke gebruikersvoorwaarden die Google en Facebook hanteren. In plaats daarvan maakt AIOW gebruik van zijn eigen tokens, waarmee je mensen kunt belonen. Tegelijkertijd word je zelf financieel gestimuleerd om dingen te posten. Hoe leuker en oprechter je content, hoe meer geld er het laatje binnenstroomt dus.
De app moet in de toekomst de mogelijkheid bieden om mee te doen met exclusieve evenementen van AIOW-influencers. Luske is wat dat betreft een steengoede aanwinst. Met zijn connecties met andere bekende mensen zal hij in staat zijn om in rap tempo het platform te laten groeien met interessante nieuwe mensen. Samen veranderen we sociale media!