TIME Magazine gaat binnenkort weer zijn bekende top 100 lijst van meest invloedrijke mensen en bedrijven opstellen. Ditmaal voegt het bedrijf aan de laatste categorie een nieuwe subcategorie toe: ‘Metaverse’ bedrijven.
TIME heeft hiervoor een deal gesloten met Galaxy Digital, de Amerikaanse cryptocurrency broker van miljardair Mike Novogratz:
Excited @GalaxyDigitalHQ & @TIME will launch the first-ever #metaverse cat. w/i TIME100 Companies. Also launching a wkly metaverse newsletter bringing readers, creators & the curious into the space.
TY @keithgrossman for agreeing to be paid in $ETH! pic.twitter.com/MdPupSUeo0— Mike Novogratz (@novogratz) November 18, 2021
De deal werd gesloten met Galaxy Interactive, de entertainmenttak van het bedrijf. Opvallend is dat de sponsordeal volledig met ether (ETH) is betaald, de native crypto van het Ethereum netwerk. Wellicht nog opvallender is dat TIME de ETH zal vasthouden in zijn reserves.
Naar verluidt wordt TIME hiermee het eerste grote mediabedrijf ter wereld dat ETH op zijn balans zet. Daarnaast bevat de samenwerking ook een nieuwe wekelijke nieuwsbrief, genaamd “Into The Metaverse.” De nieuwsbrief zal uitgebreid ingaan op deze opkomende technologie.
De metaverse refereert naar een (nog niet bestaande) virtuele wereld. Meerdere bedrijven in de crypto-sector werken momenteel aan een metaverse op de blockchain om het decentraal te maken. Dat geldt wellicht niet voor Facebook, die onlangs van naam veranderde naar Meta om hierop in te spelen. De Winklevoss tweeling kondigde onlangs aan de strijd weer aan te gaan met Facebook hieromtrent.
“We kijken ernaar uit om samen te werken met TIME, een iconisch merk dat innovatie stimuleert, terwijl we proberen lezers, makers en nieuwsgierigen naar de metaverse te brengen en de enorme hoeveelheid transformatie die binnenin plaatsvindt te ontrafelen.”
Aldus Novogratz over de samenwerking. TIME omarmde crypto al eerder dit jaar. In april kondigde het bedrijf aan dat het bitcoin (BTC) bewaart in zijn reserves in samenwerking met Grayscale Investments. Kort daarna kondigde TIME aan dat het betalingen met crypto accepteert voor abonnementen in samenwerking met crypto.com. Ook waagde het bedrijf in september zich aan de non-fungible token (NFT) markt en verkocht toen zo veel NFT’s in zo’n korte tijd dat het Ethereum netwerk verstopt raakte.