Foto: rafapress/Shutterstock
De visie van Ripple is veranderd volgens Brad Garlinghouse, CEO van Ripple. In een recent interview zei hij dat de focus wordt verlegd met als doel de nieuwe ‘Amazon’ van de betaalmethodes te worden. Amazon begon met de verkoop van boeken, en wij begonnen slechts met betalingen.
“Over twee jaar zal je zien dat Ripple hetzelfde is geweest voor betalingen als Amazon voor boeken.” aldus de CEO van Ripple.
Ripple heeft al langer moeite met het vinden van use cases voor XRP en kijkt daarom naar alternatieve mogelijkheden. Ripple wil eigenlijk een blockchain platform op de markt brengen wat open staat voor verschillende doeleinden en een breed publiek, vergelijkbaar met het e-commerce platform van Amazon.
Ripple is in de eerste instantie in het leven geroepen ter versoepeling van betalingen van en naar het buitenland. Echter gaat de adoptie van het platform bij bijvoorbeeld banken en andere instituties achteruit. De bedrijven die nu gebruik maken van het systeem en de XRP cryptocurrency, zoals Moneygram blijken hiervoor vergoedingen te ontvangen volgens dit nieuwsbericht.
Dit is niet de eerste keer dat Ripple stimulansen biedt om de adoptie te bevorderen. Ripple heeft namelijk via het ontwikkelaars bedrijf Xpring al vaker geld geïnvesteerd in bepaalde projecten om zo meer adoptie te kweken. Zo investeerden ze $500 miljoen sinds de lancering in 2018. Xpring heeft ook ruim 1 miljard XRP tokens verschaft aan microtransactie bedrijf Coil in augustus wederom om de adoptie te bevorderen.
Het bedrijf heeft echter besloten om te stoppen met het schrijven van cheques en is begonnen met het schrijven van meer code volgens Ethan Beard. Ripple zoekt momenteel ook naar tools voor ontwikkelaars die het gemakkelijker maken om zelf applicaties te maken voor op hun blockchain.