Fastfoodketen maakt NFTs toegankelijk voor grote publiek
Foto: Robert V Schwemmer/Shutterstock
Het NFT-project Doodles is een samenwerking aangegaan met fastfoodketen McDonald’s voor een lancering van de zogeheten ‘McCafé x Doodles Holiday cups’. Dat lieten beide partijen weten in een aankondiging op X (voorheen Twitter). De crypto-collectie wordt in november gelanceerd in de Verenigde Staten.
McDonald’s en Doodles lanceren digitale crypto-collectie
McDonald’s en Doodles hebben hun krachten gebundeld om een unieke verzameling digitale en fysieke collectibles te lanceren. De collectie, die de naam McCafé x Doodles Holiday cups draagt, bevat zowel fysieke items als digitale collectibles die via blockchain beschikbaar zijn. Doodles was een hit op het Non-Fungible Token-platform (NFT) OpenSea. Daar lanceerde het in 2021 de eerste collectie NFT’s. Momenteel timmert het bedrijf aan de weg als mediafranchise met diverse partnerschappen voor producten. Daar mogen zij nu de bekende fastfoodketen McDonald’s aan toevoegen.
Volgens de pers heeft de campagne de naam ‘GM Spread Joy’. Er komen limited edition McCafé-bekers met Doodles-geïnspireerd artwork. Daarnaast komt er een kans om digitale wearables en geanimeerde content te winnen die toegankelijk is via de McDonald’s app. De samenwerking zal op 18 november lanceren in Amerika. Daarbij worden er 100 miljoen McCafe Holiday Cups vrijgegeven, verdeeld over heel de Verenigde Staten. Deze kunnen McDonald’s klanten winnen wanneer zij een McCafe aanschaffen via de McDonald’s app.
De code die op de app verschijnt kunnen zij inwisselen in de Doodles Stoodio, die dient als een online consumentenplatform. Aan de hand van de ingewisselde code kunnen gebruikers een digitaal pakketje met verzamelitems bemachtigen. Dat blijkt uit het cryptonieuws.
Doodles groeit dankzij McDonald’s samenwerking
Om het project kracht bij te geven is de hashtag #GMSpreadJoy in het leven geroepen. Dit zou er op socialmediaplatformen voor moeten zorgen dat er nog meer aandacht komt voor de collectie. Instagram en TikTok spelen hier de belangrijkste rol in, zo liet Tariq Hassan weten.
Hassan is de chief marketing and customer experience officer bij McDonald’s USA. Hij liet in een verklaring weten waarom juist Doodles de ideale partner voor dit project is:
“Buiten het Web3-domein hebben we voor Doodles gekozen omdat ze een kracht zijn van verandering binnen het culturele landschap. Ze gaan verder dan digitale activa en vormen een entertainmentmerk op zichzelf, met een gedurfde community waarmee we niet kunnen wachten om samen te werken. Belangrijker nog, we willen dit naar meer mensen in de VS brengen.”
De NFT-collectie van Doodles wist hier ook een slaatje uit te slaan. Toen McDonald’s een nogal cryptische animatie op haar X-account plaatste, werd al snel bekend dat het ging om Doodles. Daardoor schoot de verkoop van de Doodles NFT’s massaal omhoog.
Het bedrijf reageerde op de McDonald’s post met de woorden dat “de Doodles- community op het punt staat om een stuk groter te worden”. Voor Doodles valt de samenwerking op een gunstig moment. De mediafranchise bracht afgelopen september de eerste Doodles animatiefilm uit: Dullsville and the Doodleverse.
Bitvavo viert bitcoin prijs: alle Nederlanders ontvangen €25 bitcoin gratis
Klaar om in te stappen tijdens deze historische bitcoin rally? Met de verhoogde gratis crypto bonus van Bitvavo kun je nu direct €25 gratis crypto ontvangen. Of je nu geïnteresseerd bent in bitcoin, ethereum of een andere cryptomunt – jij bepaalt.
Registreer je vandaag nog bij Nederlands grootste handelsplatform Bitvavo en ontvang direct €25 in gratis crypto naar keuze.
🚀 Bekijken & €25 pakken
Deze verhoogde bonus is tijdelijk beschikbaar
🎙️ Bitcoin stijgt: wanneer gaan XRP, Ethereum en Solana nou eens iets doen? De perfecte altcoin-storm kan onderweg zijn. Luister nu de podcast