Maserati, hét merk op het gebied van luxe auto’s met elegantie en klasse, wil voorloper worden op het gebied van opkomende technologieën. Een van de speerpunten waaraan gewerkt wordt is het perfectioneren van hun customer journey en klantenservice.
Één van de grootste afzetmarkten van Maserati is China en daar werkt het merk samen met Chinapex, een toonaangevend data- en technologiebedrijf dat baanbrekende, innovatieve oplossingen heeft op het gebied van kunstmatige intelligentie en blockchain technologie. Dit zet het Chinese bedrijf in voor marketing, personalisatie en CRM-ontwikkeling.
Een van de oplossingen van Chinapex is het eigen blockchain platform APEX Network. Een DApp (decentralized application) dat draait op de blockchain van NEO. Het APEX netwerk zal aan de hand van consumentengegevens en machine learning verdere inzage geven in de customer journey van Maserati.
Volgens Chinapex CTO Richard Wang:
Voor APEX Network zijn toepassingen met consumentengegevens slechts een klein deel van wat mogelijk is, maar het is een minimaal voorwaarde voor de groei en acceptatie van het ecosysteem van APEX Network, innovatie van verschillende onderdelen van de B2C-levenscyclus, inclusief consumentenervaringen, B2C-betrokkenheid, uniform databeheer en aangesloten apparaten.
De samenwerking tussen Maserati en Chinapex is een belangrijke ontwikkeling voor NEO en blockchain technologie in zijn geheel.