Foto: Pe3k / Shutterstock.com
Het belang van social media in de politieke arena neemt steeds verder toe. Neem bijvoorbeeld de vermeende rol die Facebook gespeeld zou hebben in de Amerikaanse verkiezingen. Ook Twitter, dat recent door Elon Musk is overgenomen, krijgt op dat vlak kritiek van niemand minder dan Joe Biden, de president van de Verenigde Staten.
Twitter is een leugenfabriek
“Waar we ons zorgen over maken? Dat Elon Musk een platform koopt dat leugens produceert en deze over de hele wereld uitspuwt”, aldus Joe Biden tijdens een evenement in Chicago voor de tussentijdse verkiezingen die eraan komen. Met name het gebrek aan toezicht is iets waar Joe Biden in eerste instantie niet vrolijk van lijkt te worden.
“Er is geen redactie meer. Er zijn geen redacteuren. Hoe kunnen we van kinderen verwachten dat ze snappen wat er op het spel staat”, aldus een bezorgde Joe Biden. Al is niet helemaal duidelijk wat de entree van Musk tot nu toe voor negatieve veranderingen heeft gezorgd bij Twitter.
Op dit moment zijn er nog geen grote veranderingen doorgevoerd, behalve het feit dat er grote hoeveelheden mensen de deur worden gewezen. Een maatregel die Musk nodig acht om de boel weer op de rit te krijgen bij Twitter. Je zou dan ook denken dat Biden op dit moment belangrijkere zaken aan zijn hoofd heeft, maar blijkbaar valt dat wel mee.
Musk, Twitter en Dogecoin
We weten allemaal dat Musk bekendstaat als een groot fan van dogecoin, het project dat in 2013 als grap is begonnen. Inmiddels is die grap uitgegroeid tot een marktkapitalisatie van meerdere miljarden en staat dogecoin gewoon in de top 10 van grootste cryptoprojecten.
De overname van Twitter door Elon Musk is binnen het Dogecoin-kamp met luid gejuich ontvangen. Daar hopen ze erop dat Musk op korte termijn hun favoriete munt implementeert in het Twitter-platform. De kans dat zoiets gebeurt lijkt op dit moment echter klein.
Twitter was bezig met de productie van een crypto-wallet, maar dat is voor nu even gepauzeerd. Alle focus van Musk lijkt vooralsnog te liggen bij het nieuwe abonnementsmodel wat hij voor Twitter bedacht heeft.