Foto: Justlight/Shutterstock
Nog niet zo lang geleden was crypto mining de meest gebruikte methode om transacties op een blockchain te zetten. Maar steeds meer blockchains gebruiken tegenwoordig Proof-of-Stake en daardoor zogeheten ‘validators’. Zo ook de The Open Network (TON). Web 3-investeringsbedrijf Animoca Brands ziet hier wel brood in, het bedrijf wordt de grootste validator voor het netwerk.
Animoca zet in op crypto project
In een persbericht schrijft TON Foundation dat het een samenwerkingsverband is aangegaan met Animoca Brands, dat in de TON Foundation heeft geïnvesteerd. Het Web 3-infrastructuurbedrijf heeft uitgebreid onderzoek gedaan naar TON voor de investering, en op basis daarvan heeft het twee onderzoeksrapporten geschreven. Dit zal gebruikt worden om het TON-ecosysteem samen met de ontwikkelaars verder te ontwikkelen.
Het ecosysteem kan nu goed in de gaten gehouden worden dankzij de toevoeging van TON aan Animoca Brands Research. Zo kun je in real-time in de gaten houden hoeveel actieve gebruikers TON heeft en hoe hard het netwerk groeit. Op het moment houdt het dashboard vijf datapunten bij.
Er zijn genoeg plannen om TON verder te ontwikkelen. Animoca wil blockchain-gaming naar alle Telegram-gebruikers brengen. TON is bedacht door dezelfde ontwikkelaars als Telegram, en laatstgenoemde heeft ongeveer 800 miljoen gebruikers. Volgens Animoca’s data heeft TON momenteel maar 3,9 miljoen gebruikers, ruimte om te groeien is er dus zeker.
Het platform voor ‘GameFi’ in jargon voor TON bestaat al in de vorm van TON Play, en stelt ontwikkelaars in staat om mobiele games uit te brengen. Animoca wil het platform integreren in Telegram.
Verder moet Animoca de grootste validator worden op The Open Network. Dat moet helpen met het veilig houden van het netwerk en met het verwerken van transacties.
TON domeinnamen populair
TON is het afgelopen twee jaar regelmatig bron geweest van positief nieuws. Vorig jaar introduceerde het een marktplaats voor Telegram-domeinnamen, die als warme broodjes over de toonbank gingen. Bepaalde namen waren erg gewild en werden vorig jaar al verkocht voor omgerekend enkele miljoenen dollars. Het gerucht ging zelfs dat niemand minder dan Elon Musk de gelukkiger koper van ‘@doge’ was.