De social media reus Instagram overweegt op het moment serieus om in zee te gaan met de non-fungible token (NFT) sector. Volgens de CEO, Adam Mosseri, kijkt het bedrijf op het moment actief naar mogelijke opties om NFT’s aan te bieden aan hun klanten.
Dit maakte Mosseri bekend tijdens een Q&A het afgelopen weekend. Een mogelijke manier waarop Instagram NFT’s zou kunnen gaan aanbieden is door ze te bestempelen als ‘collectibles’. Er is uiteraard nog niets concreet, maar het lijkt erop dat Instagram heel serieus kijkt naar de integratie van NFT’s.
“We hebben nog niets om aan te kondigen, maar we verkennen NFT’s zeker actief en hoe we ze beter toegankelijk kunnen maken voor een breder publiek.”
Daarnaast geeft Mosseri aan dat hij op deze manier hoopt om ‘content creators’ te helpen. Zij kunnen er natuurlijk veel baat bij hebben als NFT’s verkocht kunnen gaan worden op het social media platform.
“Ik denk dat het een interessante omgeving is waar wij op in kunnen spelen en hopelijk is het ook een manier om ‘creators’ te helpen.”
NFT’s
Er kwamen al eerder geruchten naar buiten dat Instagram zou werken aan een manier om ‘collectibles’ aan hun klanten te kunnen verkopen. Door de woorden van de CEO van het bedrijf wordt nu definitief duidelijk dat het niet langer slechts om geruchten gaat.
Een paar maanden geleden kwam via een aantal digitale content creators al naar buiten dat Instagram aan een nieuw systeem voor de uitgifte van NFT’s werkte. Deze content creators stelden namelijk dat zij werden benaderd door Instagram om digitale collectibles te maken.
In juni liet ook een software ontwikkelaar ook al merken dat Instagram hard werkt aan de systemen om de integratie met NFT’s te bewerkstelligen.
Door het gigantische bereik van Instagram als een van de grootste social media platformen ter wereld zou de integratie met NFT’s deze nieuwe sector kunnen introduceren aan een ongeëvenaard groot publiek. Instagram heeft namelijk meer dan 1 miljard gebruikers over de hele wereld.