Foto: Shutterstock/sezer66
Take-Two, het bedrijf achter het wereldberoemde spel Grand Theft Auto, gaat via haar dochteronderneming Zynga een blockchainspel lanceren. Het spel heet Sugartown en maakt onder andere gebruik van non-fungible tokens (NFTs).
Wat is Sugartown?
Voor de web3 gaming-divisie van het bedrijf, bekend onder de naam ZW3, is het hun debuut in blockchain gaming op het Ethereum (ETH) netwerk. De game introduceert spelers aan ‘Oras’, dit zijn wezens in een alternatieve dimensie. Oras kunnen in het spel worden ingezet om energie te verdienen, om vervolgens aankopen mee te doen. Daarnaast zullen de NFT’s worden gebruikt voor governance doeleinden.
Er is een mogelijkheid dat eigenaren van Oras hun eigen minigames kunnen ontwikkelen op het platform. Sugartown zal bestaan uit gratis mini-games, waarbij spelers hun Oras kunnen inzetten om de benodigde energie te genereren. Door te spelen, verdienen ze de in-game valuta, genaamd Sugar, en ontgrendelen ze extra beloningen. De website belicht ook het potentieel van gebruikers gegenereerde content.
Oras NFT;s in trek
De NFT’s werden op 13 september uitgebracht. In slechts drie weken tijd hebben duizenden Oras wezens in totaal meer dan 3.000 ETH gegenereerd in handelsvolume op de NFT marktplaats OpenSea. Met de huidige marktwaarde is dit ongeveer $5 miljoen. De startprijs om een Oras te kunnen aanschaffen is op dit moment meer dan $400.
Overname Zynga
In mei 2022 voltooide Take-Two Interactive de overname van Zynga voor een indrukwekkend bedrag van $12,7 miljard. De samenkomst van deze twee gaming giganten brengt de expertise van Take-Two in console- en PC-games samen met Zynga’s dominantie in de mobiele gaming sector. Spellen zoals het razendpopulaire Farmville en Words With Friends komen nu onder Take-Two’s vleugels.
Met deze overname versterkt Take-Two haar positie in de snel groeiende mobiele gamingmarkt en krijgt het toegang tot Zynga’s geavanceerde mobiele platform, uitgebreide game portfolio en expertise in free-to-play games. De deal biedt ook kansen voor Take-Two om meer franchises naar mobiele platformen te brengen.