Speel je World of Warcraft of Runescape dan ben je bekend met het vergaren van objecten in een spel. Je weet dan ook dat je als gamer afhankelijk bent van de ontwikkelaar van het spel en de servers die het spel draaiende houden. Zijn de servers uit de lucht of gaat de ontwikkelaar failliet, dan ben je al je zuurverdiende objecten kwijt. Mythical Games is een game-ontwikkelaar die beoogt hier verandering in aan te brengen. Haar focus is om online games te ontwikkelen waarbij spelers vergaarde objecten in eigen beheer hebben; werkelijk digitaal bezit met behulp van een blockchain.
Een online game die draait op een gedecentraliseerde blockchain blijft altijd online en biedt de mogelijkheid voor spelers om altijd toegang hebben tot spel-objecten. Daarnaast zou het ook veel makkelijker moeten zijn om objecten via de blockchain uit te wisselen met andere spelers.
De studio van Mythical Games heeft nog geen games uitgebracht, maar kondigde gisteren, vrijdag 16 november, wel aan $16 miljoen te hebben opgehaald in een investeringsronde. Het EOS VC (Venture Capital) fonds and OKCoin behoren tot de investeerders. Volgens het persbericht van gisteren zal het verworven bedrag gebruikt worden om games te ontwikkelen voor PC, console en mobiel gebruik. Deze games zullen een ‘players economy’ en ‘user-generated content’ bevatten. De investeringsronde werd geleid door Galaxy Digital.
Mythical Games, dat voormalig werknemers heeft van game studio Blizzard, Activision en wat ex-werknemers van Yahoo!, zal binnenkort aan de slag gaan met de ontwikkeling van haar eerste games.
Gezien de investering van EOS VC, zullen de games gebruiken maken van de ‘decentralized apps’ (dApps) op de blockchain van EOS. Eerder lanceerde Decentraland al een soortgelijk concept als dat van Mythical Games.
Bitcoin miner krijgt goed nieuws ondanks klimaatzorgen