Vodra (VDR)
Fundamentele analyse ㅡ |
30 November 2021
In de afgelopen weken zijn de de crypto coaches van Crypto Insiders samen met enthousiaste vrijwilligers bezig geweest met een uitgebreide analyse over cryptocurrency-project Vodra (VDR). In ons Discord-kanaal was te zien welke onderdelen werden behandeld en hoe er onderzoek naar werd verricht. Dit document is de volledige bundeling van de bevindingen. Dit document is geen investeringsadvies, maar een samenvatting van de fundamentele aspecten van een cryptocurrency-project. Tevens is het niet toegestaan deze documentatie te delen buiten de abonnees van Crypto Insiders en vrijwilligers die hebben bijgedragen aan deze analyse. |
Wat is Vodra in het kort
Het Vodra Platform maakt het mogelijk voor makers om hun passies na te jagen terwijl ze eerlijk gecompenseerd worden. Dit wordt bereikt met een gedecentraliseerd donatie platform dat als doel heeft om online entertainment compensatie te verschuiven naar een direct maker-to-publiek participatie model.
VDR is het native utility token dat wordt gebruikt voor:
- Nul-fee donaties aan makers van inhoud
- Stemmen op projecten, financiering en crowdfunding
- Aflossing door makers van inhoud op basis van de grootte van het publiek
Tussen kostbare platform fees en algoritmische discriminatie, is het moeilijk voor content creators om eerlijke compensatie te ontvangen zonder volledig te leunen op advertenties en promoties. Het Vodra Platform stelt makers in staat om donaties, crowdfunding, maandelijkse pledges, en meer te ontvangen – allemaal zonder kosten. Dit wordt bereikt door hun token en platform ontwerp, die het mogelijk maakt voor makers om direct gecompenseerd te worden door hun publiek.
Whitepaper
Missie
Onze missie is om makers van inhoud in staat te stellen hun passies na te streven terwijl ze eerlijk gecompenseerd worden. De rol van sociale media in het verbinden en entertainen mensen met elkaar in contact te brengen en te vermaken, maar er zijn nog steeds veel obstakels het eerlijk compenseren van de creatieve geesten die zorgen voor ontelbare uren entertainment. Met Vodra kunnen makers direct worden gecompenseerd door hun publiek en kan een eerlijke marktprijs worden bepaald voor de waarde van makers betrokkenheid.
Het Probleem
Oneerlijke compensatie
Oneerlijke compensatie voor makers van content is een aanhoudend probleem en bron van publieke verontwaardiging in de online entertainmentindustrie. Scheppers van inhoud verdienen niet alleen gecompenseerd te worden voor het kijkerspubliek dat hun eigen kanalen ondersteunen, maar ook voor de impact die hun aanwezigheid heeft op de groei van online media als geheel. Het is niet eerlijk dat makers van inhoud alleen beloond worden voor hun persoonlijke volgelingen wanneer hun aanwezigheid op een bepaald platform ook het platform doet groeien. Naast de kwestie van eigendom, kunnen de platform vergoedingen zelf oplopen tot 45%, wat een grote impact heeft de bottom line van een maker.
Gratis en onbelemmerde media
Het overgrote deel van gratis online entertainment wordt ondersteund door reclame, waarvan de inkomsten makers van inhoud in staat stellen worden gecompenseerd voor hun harde werk. Het probleem ligt in het feit dat adverteerders hun eigen doelen voor ogen hebben bij het selecteren van welke makers van inhoud worden gepromoot. Dit betekent dat makers die bepaalde vormen van media presenteren meer gecompenseerd worden dan anderen. Bij Vodra geloven ze dat het in ieders belang is om media te hebben die niet uitsluitend gecontroleerd worden door grote bedrijven of privé-entiteiten. Het publiek zou inspraak moeten hebben inspraak hebben in wat voor soort entertainment ze willen zien en makers zouden niet hun inhoud moeten aanpassen aan de eisen van adverteerders en raadselachtige algoritmen.
Gemeenschap eigendom en vertegenwoordiging
Het tweede deel van het aanbieden van vrije en onbeperkte media is ervoor zorgen dat belanghebbende partijen het platform kunnen beïnvloeden en er ook voordeel uit kunnen halen. Adverteerders toestaan te selecteren welke inhoud het publiek te zien krijgt op basis van hun persoonlijke informatie is een uiterst gebrekkig systeem. Idealiter zou het publiek en makers moeten bepalen welke inhoud wordt gepromoot en beschikbaar wordt gesteld. Publiek en makers moeten ook degenen zijn die profiteren van de waarde die gecreëerd wordt op basis van hun deelname.
Vodra oplossing
Met Vodra is er een nieuwe en ongekende manier voor makers van content, hun publiek, en iedereen die gelooft in vrije en open media om te profiteren van de groei ervan. Vodra is een gedecentraliseerd donatieplatform dat het mogelijk maakt makers van inhoud rechtstreeks door hun publiek worden gesteund. Er is een groeiende verschuiving naar donaties/pledges als een medium om makers te compenseren. makers te compenseren, wat de betrokkenheid van makers en publiek direct vergroot. Met een representatieve vrije-marktwaarde voor de omvang van het publiek van makers, maakt Vodra Token (VDR) stelt het platform in staat om te functioneren zonder kosten in rekening te brengen. Het Vodra Platform stelt het publiek in staat om donaties te sturen, die direct kunnen worden verstuurd of via platform integraties (zoals alerts op populaire omroep software voor streamers). Gebruikers kunnen ook stemmen op een crowdfunding voor projecten met hun Vodra Tokens, waardoor het meest populaire project kan worden gefinancierd kan worden met de opgehaalde VDR. Ten slotte kunnen makers en publiek maandelijkse donaties/pledges voor verschillende beloningen zoals exclusieve content, NFT’s, en een groot aantal andere incentives.
Roadmap
2020
Q4
Vodra is founded
Vodra White-paper Released
2021
Q1
Tokenomics Released
First Creator/Partnerships
Website Redesign
Q2
Vodra receives incubation & Grants
Team Expanded
Q3
Strategic Launch Partnerships
Platform Funding Round
Q4
Vodra Token Community Sale
Centralized Exchange Listing
Vodra Platform initial Release (Pre-launch Creations)
VDR Staking Pools
2022
Q1
Poly/Matic VDR Token-Released
Livestream integrations
Public Creator Sign-Ups open
Q2
Monthly Pledges & Rewards
Creator NFTs
Top Fan Leaderboards
Governance & Token Rewards
Project Crowdfunding & Voting
Tokenomics
De prijs, het aantal circulerend aanbod en token distributie is als volgt: (30 november 2021)
Aanbod
Totale aanbod: 2.000.000.000,00 VDR
Circulerend aanbod: 83.801.206,90 VDR
VDR token distributie verdeling
Seed sale (2,5%) 70m
Private sale (4,25) 85m
Presale (1%) 20m
Team & Advisers (16,5) 330m
Token Reserves (25%) 500m
Staking (12,5%) 250m
Liquidity (7,25%) 145m
Creators (30%) 600m
De prijs (30 november 2021)
VDR actuele prijs: $0,02
24-uurs handelsvolume: $187.597,00
Marktkapitalisatie: $2.234.839,00
All time high (ATH): $0,10
All time low: $0,02
Winstpercentage afgelopen jaar: +27.57%
Winstpercentage nu ten opzichte van de ATH: -74.50%
Gebruiksdoel
Het doel van Power Ledger is om huishoudens over de wereld te voorzien van goedkope, betrouwbare en duurzame energie. Momenteel wordt het grootste deel van stroom geleverd door de grote maatschappijen. Je hebt er zelf geen controle over en weet vaak niet waar het vandaan komt. Het gebruik van de POWR token helpt mensen om zonne-energie af te handelen en milieu goederen te verhandelen. Elk huishouden kan zelf energie opwekken. Wanneer je een overschot hebt en dat wilt terugleveren, houd je weinig geld over. Power ledger maakt het mogelijk om decentraal energie te verkopen zonder tussenkomst van een derde partij. Consumenten die geen zonne-energie opwekken kunnen voor een voordelig bedrag energie inkopen van andere consumenten.
Werkend product
Power Ledger is aan het werk op veel verschillende manieren om groene stroom toegankelijker te maken. Zo werken ze aan een decentrale marktplaats waar ieder huishouden zijn overtollige groene stroom kan verkopen aan bijvoorbeeld zijn buren. Ook werken ze aan oplaadpunten voor elektrische auto’s, zodat ook deze opgeladen kunnen worden met duurzame energie. Daarnaast zijn ze manieren aan het ontwikkelen waarop mensen die wonen in een appartementencomplex en daarom hun stroomtoevoer delen met een gebouw, dit op een duurzamere manier kunnen regelen. Dit doen ze bijvoorbeeld door tools te bieden die inzichten geven in het gebruik van stroom. Doordat mensen weten waar, wanneer en met welke apparaten ze veel stroom gebruiken, zijn mensen zich meer bewust van het verbruik. Dit zal op termijn ook zorgen voor minder verlies van energie. Hieronder volgens enkele werkende producten van Powerledger
xGrid
Handel in hernieuwbare energie via het net of achter de meter met voordelen voor de klant, de detailhandelaar en het distributienetwerk.
MODE Flex
Een marktplaats voor het nieuwe energiesysteem.
TraceX
Een digitale marktplaats en beurs voor koolstof- en hernieuwbare energie credits.
uGrid
uGrid maximaliseert de ROI door gebouwen in staat te stellen onderling energie te verhandelen.
Marktomvang
Vodra is een oplossing om contentmakers direct te steunen zonder tussenkomst van een derde partij. Publieks Leden kunnen directe VDR donaties sturen naar hun favoriete makers zonder kosten, ongeacht de grootte van de donatie. Via Crowdfunding en Voting.
Wat zijn sociale tokens? Sociale tokens zijn gebouwd rond een “eigendoms economie” principe met de vooronderstelling dat een gemeenschap morgen meer waard zal zijn dan vandaag. Makers kunnen hun werk te gelde maken als een niet-fungibele token (NFT) of sociale token, en supporters kunnen iets teruggeven om hun loyaliteit te tonen.
Aangezien het aantal gebruikers van sociale netwerken blijft stijgen en het platform zo groot is , is het moeilijk dit in exacte cijfers uit te drukken. Maar deze markt handelt jaarlijks enkele miljarden dollars wereldwijd.
Concurrentie
- Hive
Hive is een innovatieve en toekomstgerichte gedecentraliseerde blockchain en ecosysteem die zicht ook richt op sociale media , games en NFT’s en daardoor ook een concurrent is
- DeSo
Deso is een blockchain coin die vanaf de basis op maat is gemaakt om een nieuwe categorie van gedecentraliseerde sociale toepassingen aan te drijven en op te schalen naar één miljard gebruikers.
- rally.io
Rally is een platform voor makers en hun gemeenschappen om hun eigen onafhankelijke digitale economieën op te bouwen. Lanceer je eigen sociale token die transacties, toegang en meer creatieve oplossingen voor jouw economie mogelijk maakt.
Oprichters & Directie
Oprichters
Zachary Bys Zachary (Co-Founder)
Zachary heeft ervaring in Software Engineering bij enkele van de top technologie bedrijven in Noord-Amerika zoals: Facebook, Amazon, en Bloomberg. Als fanatiek hackathon deelnemer heeft hij vele prijzen gewonnen, waaronder de 1e plaats voor Best Smart Contract Usage aan de Colorado University, waar hij een collaborative storytelling en wiki editing platform bouwde, gebouwd op de Ethereum Blockchain. Als voorzitter van de grootste hackathon in Montreal, gebruikte hij zijn organisatorische vaardigheden om meer dan 800 deelnemers te ontvangen in een weekend lang evenement in januari 2020. Hij is toegewijd om zijn vaardigheden en kennis, opgedaan door deze ervaringen om Vodra te bouwen om de toekomst van online media en entertainment te bevorderen.
Conner Romanov Conner (Co-Founder )
Conner heeft een achtergrond in investeerdersrelaties en financiële analyse; hij heeft deel uitgemaakt van een aantal online media en entertainment start-ups. Conner is ook een fervent voorstander van cryptocurrencies en gelooft sterk in de technologische voordelen en groeipotentieel. Conner heeft Vodra vanaf het begin vanaf de oprichting en leidt het project samen met zijn mede-oprichter, Zachary Bys. Hij is gepassioneerd over Vodra vanwege zijn sterke geloof in de vrije markt, financiële decentralisatie en toegankelijkheid.
Team:
Amin Bouadellah – Strategy en Outreach
Alex Romanoc – Communicatie
David Güth – Hoofd marketing en communicatie
Jeremaih-David Wreh – Software engineering lead
Nicola Barakat – Communicatie manager
Josh Rozin – UI/UX Engineer
Anthony Laye – Sofware engineer
Derek Yu – Software engineer
Chris Woo – Software engineer
Kat Allain – Designer Jaime
Andres Hernandez – Community manager
Andrew Lee – Community manager
Adviseurs
Lionel Iruk – juridisch adviseur
Brian D. Evans – Marketing adviseur
Inc. 500 Entrepreneur: Brian`s Online adverteren, marketing en consulting heeft het geschopt tot deInc. 500 lijst (172 in 20215) van de snelst groeiende (Private) companies in Amerika en was de nummer 1 van de top 25 Advertising and Marketing bedrijven in Amerika.
Kenny Izevbigie – Marketing adviseur
Hisham Khan – Technisch adviseur
Jean-David Begin – Operationeel adviseur
Is een gerenommeerde “Angel Investor” en adviseur voor vele projecten in de FinTech-ruimte. Hij fungeert als operationeel adviseur voor Vodra. (Overigens niets over kunnen vinden op het internet dat hij Vodra adviseert, wel heeft hij een directe link met D3 Distict3 welke staat vermeld als Partner.)
Michael Terpin – Algemeen adviseur
Partners
Polygon
Transform group
Reblock Digital
Twin Apex Capital
2crazyNFT
Starter
Starter Capital
CCIX Global Rubic
D3 District3
Darkpool ventures
Aldrin
Golden shovel
Blockpass
Skynet Trading
Defied bank
BBS Finace
Tokenova
Trustpad
BitriseLost
Media
MXC
$corpio VC
Empire Global Partners
Metaconomy Capita
Is dit het juiste koopmoment?
Gezien wij geen financieel advies mogen geven kunnen we daar geen uitspraak over doen.
Wij zijn echter wel van mening dat je door deze fundamentele analyse een beter onderbouwde beslissing kunt nemen aan de hand van de door ons verstrekte (verzamelde) gegevens. Vodra (VDR) is een mooie manier op makers van content hiervoor te kunnen belonen, het is eigenlijk vergelijkbaar met een platform als Patreon. Op deze markt is zeker nog ruimte, en doordat er geen transactie kosten worden berekend,s kan het zeker rendabel zijn voor zowel donateurs als de content makers.
Beschikbaarheid op cryptocurrency exchanges
- Gate.io
- UniSwap (v3)
- MEXC Global
- 0x Protocol