Foto: New Africa/Shutterstock
Coca-Cola, de grootste frisdrankproducent ter wereld en een van de grootste merknamen ter wereld, waagt zich nu ook aan de non-fungible token (NFT) markt. Coca-Cola kondigt op 28 juli aan dat het bedrijf een collectie van NFT’s gaat uitbrengen:
Introducing the first-ever Coca-Cola NFTs! To celebrate International Friendship Day, we’ll be donating all proceeds to our longtime friend and partner @SpecialOlympics. Check them out on @opensea. #NFTCommunity #OpenSeaNFThttps://t.co/SIJ0HnNfdu pic.twitter.com/Rusj2UJuE6
— Coca-Cola (@CocaCola) July 28, 2021
De collectie, genaamd “The Friendship Box NFT,” is de allereerste “Coca-Cola NFT loot box.” De collectie bestaat uit meerdere digitale items, waaronder een “Coca-Cola Friendship Card,” een “Coca-Cola Vintage Cooler” en een “Coca-Cola Sound Vizualizer.” Alle drie NFT’s zijn 3D animaties ontworpen door Tafi. De Sound Vizualizer bevat ook het herkenbare geluid van het openen van een flesje cola.
Daarnaast bevat de collectie een “Coca-Cola Bubble Jacket,” een digitale jas die gedragen kan worden in de virtuele wereld van het NFT computerspel Decentraland (MANA). Deze collectie zou geïnspireerd zijn door de beruchte loot boxes uit moderne computerspellen en bevatten daarnaast “verborgen verassingen.”
Coca-Cola gaat voor de collectie NFT’s een veiling houden op de NFT marktplaats van OpenSea. De veiling zal beginnen op 30 juli en loopt tot 2 augustus. Mensen kunnen bieden met ethereum (ETH) tijdens de veiling.
Alle opbrengsten zullen gaan naar de Special Olympics, een internationale organisatie voor sportwedestrijden voor mensen met een verstandelijke beperking, niet te verwarren met de Paralympische Spelen. Selman Careaga, president van The Coca-Cola Company, zegt:
“We zijn verheugd om onze eerste NFT’s te delen met de metaverse, waar nieuwe vriendschappen worden gesmeed op nieuwe manieren in nieuwe werelden, en om onze jarenlange vriend en partner, Special Olympics International, te ondersteunen. Elke NFT is gemaakt om elementen te vieren die de kern vormen van het merk Coca-Cola, opnieuw geïnterpreteerd voor een virtuele wereld op nieuwe en opwindende manieren.”