Foto: 24K-Production/Shutterstock
In een op 16 oktober gepubliceerde aankondiging laat Brave weten dat het platform het goed doet. Zo zou de Brave browser maandelijks 8 miljoen actieve gebruikers hebben. Daarnaast stelt Brave dat de engagement van advertentiecampagnes op Brave hoger ligt dat het gemiddelde van traditionele webbrowsers, aldus Brave in de aankondiging.
Brave is een webbrowser met als doel de online marketingwereld op zijn kop te zetten. Waar websites normaal gesproken geld verdienen op basis van het aantal bezoekers, geeft Brave zijn gebruikers de optie om advertenties wel of niet te zien. In ruil voor het bekijken van advertenties krijgen zij Basic Attention Tokens (BAT)-tokens die zij vervolgens als een soort van fooi aan hun favoriete websites kunnen doneren.
De nieuwe opzet lijkt in populariteit toe te nemen. Brave stelt dat zo’n 8 miljoen gebruikers de browser maandelijks gebruiken. Daarnaast zouden zo’n 2,8 miljoen gebruikers dagelijks de Brave browser gebruiken. Het aantal content creators en websites dat fooien in de vorm van BAT accepteert, ook wel Brave Verified Publishers genaamd, heeft de 290.000 bereikt. 200.000 daarvan zijn YouTube-creators, 33.000 zijn websites en 15.000 zijn Twitch-streamers.
Een andere positieve ontwikkeling is de relatief hoge click-through rate (CTR) van 14%. De CTR geeft het percentage weer van gebruikers dat ook daadwerkelijk een website bezoekt na het zien van een advertentie. Brave geeft aan dat het gemiddelde rond de 2% ligt waarmee Brave dus ver voorop loopt op dit vlak. Brave stelt verder:
Wat nog belangrijker is, 12% van de click-throughs resulteert in paginabezoeken van 10 seconden of langer. In totaal zijn er 2,36 miljoen actieve paginabezoeken van 10 seconden geweest.
Brave staat sinds juli van dit jaar zijn gebruikers toe om de BAT-tokens op te nemen uit de geïntegreerde wallet. De populariteit van het platform lijkt al langere tijd te groeien. Zo was de browser in september nog de meest populaire browser in Japan.
Crypto Insider David heeft weer een gloednieuwe column voor je klaarstaan. Lees zijn nieuwste uitgebreide bitcoin (BTC) koers weekanalyse hier!
Wil je op de hoogte blijven van het laatste nieuws? Abonneer je dan op onze push-berichten, Facebook– of Twitter. Meediscussiëren? Meld je dan aan voor ons Telegram kanaal.