Foto: Shutterstock/Marc Bruxelle
De Franse voetbalclub Paris Saint-Germain heeft al eerder de stap genomen om zich te mengen in de wereld van cryptocurrencies. Zo zou de nieuwe ster van het elftal, Lionel Messi, naast zijn salaris van $41 miljoen per jaar ook nog eens $30 miljoen aan PSG fan tokens hebben ontvangen.
Dit zijn tokens worden uitgegeven door het bekende platform chiliz (CHZ). PSG was met dit platform in zee gegaan voor de uitgifte van deze fan tokens. Het handelsvolume van deze token bereikte naar aanleiding van de komst van Messi maar liefst $1,2 miljard.
Crypto.com
Vandaag komt via PSG naar buiten dat zij wederom een deal hebben gesloten met een crypto bedrijf. Dit keer gaat het om Crypto.com (CRO), een grote crypto exchange die is gevestigd in Hong Kong.
🤩 We’re thrilled to announce https://t.co/vCNztABJoG and Paris Saint-Germain have signed a multi-year deal
⚽️ First Crypto Platform Partner
⚽️ Release of exclusive #NFTs
⚽️ Special rewards for https://t.co/vCNztABJoG users🚀
Details: https://t.co/9AFDxk4qrX pic.twitter.com/pEOSgqB9Oe
— Crypto.com (@cryptocom) September 9, 2021
De deal zou omvatten dat Crypto.com sponsor wordt van de voetbalclub uit Parijs. Daarnaast wordt Crypto.com de officiële cryptocurrency partner van PSG. Ook gaat Crypto.com enkele exclusieve PSG gerelateerde zaken uitbrengen. Dit zullen onder meer non-fungible tokens (NFT) zijn op het NFT platform van Crypto.com.
Ook heeft Crypto.com bekend gemaakt dat zij een groot deel van de betaling zullen doen in de vorm van de cryptocurrency CRO. De CEO van van de crypto exchange, Kris Marszalek, had het volgende te zeggen over de nieuwe deal:
“Onze missie sinds dag één is het versnellen van de transitie naar cryptocurrency over de hele wereld. Dit doen wij door het vinden van de beste partners, en Paris-Saint,Germain doet voor niemand onder.”
Crypto.com is al een langere tijd bezig om sponsordeals te sluiten met veel sport teams en organisaties. Zo werd het vorige maand sponsor van de Italiaanse voetbalcompetitie Serie A. Ook ging het in zee met de organisatie achter de Formule 1 en werd het hier de officiele cryptocurrency sponsor.
Het is duidelijk dat Crypto.com grootste plannen heeft. Door de enorme hoeveelheid grote sponsorship deals die het bedrijf heeft gesloten de afgelopen tijd zit het qua naamsbekendheid in ieder geval wel goed.