Foto: Shutterstock/Marc Bruxelle
Cryptocurrency-exchange Crypto.com heeft een meerjarig samenwerkingscontract met het nieuwe Formule 1 (F1) team van Aston Martin gesloten.
Daarmee wordt Crypto.com een officiële sponsor van het Aston Martin Cognizant Formula One Team. Dat kondigt de bitcoin (BTC) beurs op 2 maart aan middels een persbericht:
We are thrilled to announce that https://t.co/vCNztABJoG is now an Official Global Partner of the @AstonMartinF1 Cognizant Formula One™ Team!#TeamCryptocom
Read our joint announcement: https://t.co/KUuSZ1Dngf pic.twitter.com/L8zyLFmlb2
— Crypto.com (@cryptocom) March 2, 2021
Dit seizoen keert Aston Martin weer terug naar de F1 voor het eerst in 60 jaar met niemand minder dan viervoudig wereldkampioen Sebastian Vettel aan het stuur. De F1 motorsport is zeer populair met elke race meer dan 100 miljoen toeschouwers, of Grand Prix.
Al deze toeschouwers zullen in het aankomend seizoen Crypto.com op de F1 bolides van Aston Martin zien. Hoe dit er precies uit zal komen te zien is nog niet bekend. De nieuwe F1 auto van Aston Martin wordt toevallig morgen op 3 maart onthuld:
Your time is up, sign-up for The Vault has now closed! ⛔️
Missed the deadline? Don’t worry, all is not lost, find out how to watch here. ⬇️ #IAMF1
— Aston Martin Aramco F1 Team (@AstonMartinF1) March 2, 2021
“In slechts vier jaar hebben we ’s werelds meest veilige en snelst groeiende cryptocurrency-platform gebouwd, waarmee we meer dan 10 miljoen klanten wereldwijd bedienen. We zijn trots op samen te werken met Aston Martin bij hun terugkeer naar Grand Prix-races, vooral als het eerste cryptocurrency-platform dat een F1-team sponsort.”
Aldus Kris Marszalek, medeoprichter en CEO of Crypto.com. Miljardair Lawrence Stroll, eigenaar van het F1 team dat vorig jaar nog Racing Point heette, zegt:
“Ik ben erg onder de indruk van de visie van het management van Crypto.com en de enorme snelheid waarmee hun platform groeit. Ik ben er zeker van dat deze samenwerking een nieuw perspectief zal bieden aan onze beide bedrijven en beide merken zal introduceren bij een nieuw publiek.”
Zijn zoon, Lance Stroll, is de andere coureur in het F1 team. De kijkcijfers namen in 2020 iets af, door de coronapandemie werden namelijk veel races geannuleerd. In Nederland stegen de kijkcijfers juist met maar liefst 28%, waarschijnlijk door de toenemende populariteit van Max Verstappen.