Foto: Andy Feng / Shutterstock.com
Weer een nieuwe grote naam heeft de metaverse betreden. De Britse bank HSBC kondigde vandaag aan dat het nu samenwerkt met The Sandbox. Onderdeel van de samenwerking is dat HSBC een digitaal stuk grond heeft gekocht waarop het allerlei dingen zal gaan bouwen in de metaverse, zo blijkt uit een blogpost van The Sandbox.
Bankgigant betreedt The Sandbox metaverse
In de aankondiging valt te lezen dat HSBC de metaverse heeft betreden onder andere met het doel om de interactie aan te gaan met sport, game en financiële professionals. Hiervoor heeft de bank een stuk LAND (een digitaal stuk grond in The Sandbox) gekocht. De eigendomsrechten van LAND worden vastgelegd op de blockchain middels non-fungible tokens (NFT’s).
De bank ziet vooral veel potentie op het gebied van marketing. Chief Marketing Officers in de Asia-Pacific regio, Suresh Balaji, zegt over de samenwerking:
“De metaverse is hoe mensen Web3, de volgende generatie van internet, zullen ervaren – met behulp van immersive technologieën zoals augmented reality, virtual reality en extended reality. Bij HSBC zien we een groot potentieel om nieuwe ervaringen te creëren via opkomende platforms, waardoor een wereld van kansen wordt geopend voor onze huidige en toekomstige klanten en voor de gemeenschappen die we bedienen.”
Balaji voegt hieraan toe dat de bank met de samenwerking met The Sandbox een “een stap maakt in de metaverse, waardoor we innovatieve merkervaringen kunnen creëren voor nieuwe en bestaande klanten.”
The Sandbox ziet begin van brede adoptie metaverse en web3
Het metaverse project The Sandbox is natuurlijk blij met partners als HSBC. COO Sebastien Borget verwacht dat dergelijke samenwerkingen “het begin zijn van een bredere adoptie van web3 en de metaverse door instituties.”
Andere metaverse projecten als Decentraland behaalden de afgelopen periode vergelijkbare successen. Decentraland ging bijvoorbeeld de samenwerking aan met de grote Amerikaanse bank JPMorgan. De bank opende een virtuele lounge in de metaverse. Volgens JPMorgan kan de metaverse uitgroeien tot een markt van $1 biljoen.