Adidas hintte er al langer naar, maar het bedrijf kondigt het nu officieel aan. Het bekende schoenen- en kledingmerk stapt de wereld van de ‘Metaverse’ in.
De Duitse multinational gaat hiervoor samenwerken met non-fungible token (NFT) projecten als de Bored Ape Yacht Club en meer. Dat kondigt Adidas Originals aan via Twitter op 2 december:
https://twitter.com/adidasoriginals/status/1466443459951271939
“Adidas, bekend voor het vieren van toonaangevende originaliteit, zoekt dit najaar de grens van creativiteit op: De Metaverse. Ons doel daar? Om al zijn inwoners te zien bloeien. De Metaverse is waar iedereen zijn meest originele ideeën kan uiten en zijn meest authentieke zelf kan zijn, in welke vorm dan ook. En dankzij de blockchain kunnen de pioniers een bezitten van wat ze zelf creëren.”
Bored Ape Yacht Club op Ethereum
Aldus het persbericht. De Bored Ape Yacht Club is een collectie van 10.000 verschillende plaatjes van verveelde apen op Ethereum (ETH). Ze worden regelmatig voor honderdduizenden dollar per stuk verkocht, soms zelfs miljoenen. Adidas kocht in september Bored Ape #8774 voor 46 ETH, toen ongeveer $156.000. Het wil van de NFT een personage in de Metaverse maken, genaamd Indigo Herz.
Adidas Originals introduces Indigo Herz, their Web3 Metaverse avatar which is a Bored Ape pic.twitter.com/VrfUq5XUGp
— inthiseconomy (@ITENFTS) December 2, 2021
Onlangs kondigde Bored Ape Yacht Club aan dat het project samen met Universal Music Group, het grootste muziekconcern ter wereld, en vier van deze NFT apen een ‘Gorillaz’ -achtige band gaat vormen, genaamd KINGSHIP.
Naast de Bored Ape Yacht Club, gaat Adidas ook samenwerken met gMoney, een populaire Twitteraar en NFT verzamelaar, alsmede met PUNKS Comic. PUNKS is een stripboekuitgever die NFT’s combineert met fysieke stripboeken in wat het Crypto Comics noemt.
Adidas kondigde onlangs ook al aan dat het bedrijf gaat samenwerken met Coinbase, de grootste cryptocurrency-exchange van de VS. Coinbase CEO Brian Armstrong zei onlangs dat hij verwacht dat NFT’s wellicht net zo groot, als niet groter, wordt dan de handel in crypto. Adidas kondigde ook samenwerking aan met het Metaverse project The Sandbox (SAND) en Bored Ape Yacht Club wil een eigen token volgend jaar lanceren.