Starbucks wil meer jongeren aantrekken met Web3 initiatief

Starbucks wil meer jongeren aantrekken met Web3 initiatief

Foto: AngieYeoh / Shutterstock.com

Starbucks, de bekende Amerikaanse koffieketen, onderzoekt Web3 mogelijkheden. Een zogeheten Web3 loyalty program moet nieuwe klanten aantrekken en bestaande klanten behouden.

Web3 initiatief om jongere generaties aan te spreken

Tijdens een van de kwartaalmeetings van Q3 liet CEO Howard Schultz zich hierover uit:

“Met dit nieuwe digitale Web3 initiatief kunnen we voortbouwen op het huidige Starbucks Rewards-model met zijn krachtige “spend-to-earn Stars” aanpak, terwijl we ook nieuwe methoden introduceren om klanten emotioneel aan ons te binden.”

In diezelfde meeting bleek ook dat de koffiegigant een hogere kwartaalomzet heeft geboekt dan de drie maanden daarvoor. Er werd een omzet gedraaid van $8,2 miljard. De winst viel overigens wel lager uit.

De CEO liet verder niet heel veel los, maar liet wel weten dat ze bij Starbucks kijken naar zowel het belonen van klanten als het bouwen van een community. De stap richting Web3 richt zich met name op de jongere generaties:

“We willen niet in een business zitten waar onze klantenbasis vergrijst en waar we een minder relevante situatie hebben met jongere mensen. Starbucks is nog nooit, in onze geschiedenis, relevanter geweest dan we vandaag zijn voor Gen Z.”

De volledige bekendmaking van het Web3 initiatief wordt op 13 september verwacht, tijdens de ‘Investor Day’ van Starbucks.

Dit is, uiteraard, niet de eerste keer dat Starbucks zich gaat wagen aan crypto. Afgelopen april was al te lezen dat de multinational van plan is om nog voor het einde van dit jaar met een non-fungible token (NFT) collectie te komen. Starbucks heeft al jarenlang overal ter wereld merchandise en verzamelobjecten. NFT’s en het Web3 plan zouden hier een mooie aanvulling op zijn.

Web3 en grote bedrijven

Web3 lijkt de laatste tijd steeds interessanter te worden voor grote bedrijven. Zo heeft voetbalclub FC Barcelona eerder deze week nog een mega deal getekend met Chiliz. De deal, van maar liefst $100 miljoen, is ook bedoeld om de Web3 strategie te versnellen.

FC Barcelona zet net als Starbucks in op het bouwen van een hele community van bestaande en nieuwe fans en klanten.

Deel dit artikel

Net binnen
Trending
Nederlandse trader onthult: zo spot je memecoin parels vroegtijdig
Nederlandse handelaar onthult ‘zo vind ik memecoin parels vroegtijdig’
Bitcoin nadert snel $100.000, altcoins als ETH, XRP en ADA ontploffen
Deze cryptomunt stormt de top 50 binnen na stijging van 190%
Solana-ontwikkelaars ontwijken groot gevaar door pijlsnelle update
Dit had je verdiend als je sinds 2020 maandelijks €100 aan Solana kocht
Bitcoin houders opgelet: rentestijging bedreigt droom van €100.000
Bitcoin houders opgelet: rentestijging bedreigt droom van $100.000
Dogecoin maakt plaats voor andere memecoins, stijgingen enorm
Dogecoin maakt plaats voor andere memecoins, stijgingen enorm
Advertentie
Advertentie